Spor kulübü yöneticilerinin toplam kalite yönetimi ilkelerine bakış açılarının incelenmesi (Tekirdağ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplam Kalite Yönetimi adı verilen yönetim politikası, aslında sürekli gelişen bir yönetim anlayışını, araştırma geliştirme (ar-ge) çalışmalarını, teknolojiyi takip etmeyi, bireysel verimliliği, grupla çalışmayı, vizyon ve misyon edinip yönetime katılmayı ifade eden bir felsefesidir. Tüm bu özellikler; üretimin daha çok kâra dönüşmesi için yönetim faaliyetlerinin standardizasyonu ve sistemin güvence altında tutulması anlayışıdır.Bu anlamda sporda TKY ise, spor işletmelerinde/kurumlarında yönetim anlayışlarının standartlaştırılması anlamına gelir. Özellikle işletme/kurum yöneticilerinin çağın gerekleri doğrultusunda yönetimi şekillendirmesi için, kâr amaçlı programlar geliştirmesi ve kendi bölgesel özelliklerine uygun sistemler ortaya koyabilmesi, ancak modern yönetim anlayışlarından biri olan TKY'nin verimli bir şekilde kullanmasıyla gerçekleşebilir. Tabiî ki belirli standartlara bağlı bir yönetim yapısının oluşabilmesi ve toplam kalite yönetimi ilkelerinin bir spor işletmesinde/kurumunda verimli olarak kullanılabilmesi için yönetici faktörü çok önemlidir.Spor dallarının çeşitlenmesi, spor sektöründeki gelişmeler ve sporun dünya üzerindeki ekonomik, kültürel ve sosyal öneminin artması; tüm spor örgütlerinin daha profesyonel daha akılcı yönetilmesi zorunluluğunu doğurmuştur. Bu zorunluluk, spor yöneticilerinin yönetim anlayışlarını değiştirmiştir. Yöneticilerin, TKY gibi farklı yönetim politikalarını benimseme nedeni de budur.Spor işletmesi/kurumu yöneticilerinin kalite anlayışını ve toplam kalite yönetimi özelliklerine bakış açılarını ortaya çıkartmak için yapılan bu çalışmada; Tekirdağ ilinde faaliyet gösteren 46 adet spor kulübü (Futbol, Basketbol, Voleybol, Güreş, Bale-Dans, Yüzme vb. branşlarda), 7 adet fitness-aerobik salon işletmesi ve Tekirdağ G.S.İ.M'lüğü ve ilçe teşkilatından toplam 108 spor yöneticisi üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Ankete katılan bireylere 39 önerme verilmiş olup, yüzde ve frekans analizi yapılarak istatistikî bilgiler elde edilmiştir. Bu anket çalışmasıyla; spor yöneticilerinin TKY'yi işletmelerinde/kurumlarında uygulayabilecekleri bir işletme politikası olarak görüp görmedikleri, yöneticilerin demografik özelliklerinin bu duruma etkisinin olup olmadığı ve TKY'nin temel prensiplerine spor yöneticilerinin nasıl bir bakış açısıyla baktıkları belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Tekirdağ ilinde görev yapan spor yöneticilerinin demografik özelliklerinin (yaş, öğrenim durumu, gelir durumu ve yöneticilik deneyimleri gibi), spor işletmelerinde/kurumlarında TKY ile ilgili ilke, genelleme ve uygulama güçlüklerine karşı bakış açılarını etkilediği anlaşılmıştır.Bununla birlikte; spor yöneticilerinin, spor işletmelerinde/kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi ilkelerini kullandıklarında, ürün ve hizmet sunma noktasında yaptığı çalışmaların daha verimli ve kaliteli olacağına inandıkları,Yöneticilerin, Toplam Kalite Yönetimi esaslarını benimsediklerinde, müşteri odaklı yaklaşımları tercih etmeleri ve müşteri memnuniyetini ön planda tutarak sportif hizmetler sunmalarının olumlu sonuçlar vereceğine inandıkları,Spor işletmelerinde/kurumlarında kaliteli hizmeti etkileyen temel faktörler ve uygulama güçlüklerinin; yöneticilerin Toplam Kalite Yönetimine bakışlarını etkilediği de araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlardan bazılarıdır.Anahtar Kelimeler: (Spor, Spor İşletmeleri, Yönetim, Spor Yönetimi, Kalite, Toplam Kalite Yönetimi) Total Quality Management that is called management policy in fact is a structure which expresses constantly evolving management approach, research and development activites, following the technology, individual productivity, group work, participating in management by obtaining vision and mission. All these features are understanding of management activities and keeping the system under quarantee to transform production into much more profit.İn this contest Total Quality Management appoach in sports institutions. Especially institution managers? forming the adinistration according to the necessities of time, devoloping the profit based programs and produce the system that suits their own regional features can be only the use of Total Quality Management that is one of the modern management approach. Surely the administrative factor is very important to be acured a management structure related to the certain standards and efficient usage of Total Quality Management principals in a sports institution.Diversify of sports branches, developments at sports and increase at the importance of sports economically, cultural and socially in the world caused the obligation of directing sports organizetions more Professional and rational. This obilgation changed the sports managers? understanding of the management. This is the reason why sports managers adopt different management policy such as Total Quality Management.To discover the understanding of quality of sports institutions?s managers and their viewpoints of quality and Total Quality Management, a questionnaire has been applied to 46 sports centers in Tekirdağ (Football, Basketball, Voleyball, wrestiling, balet-clancing, swimming etc.), 7 fitness-aerobic centers, 108 sports center anagers from Tekirdağ Provincial and district organization. Individuals participating in the survey were included to offer 39 percent and frequency analysis of the statistical information was obtained. With this survey, sports administrators in TQM businesses / institutions can apply as a business policy, and did not see the administrators of this impact, demographic characteristics and whether TQMbasic principles of perspective to the sports administrators how they were trying to determine.According to the results obtained from the research; serving sports administrator in the province of Tekirdag demographic features (age, educational status, income status and experience of management, etc.), sports in business / institutions related to TQM principles, geand application point of view against nelleme difficulties were understood to affect.However, sports administrators, sports in business / institution they use the principles of Total Quality Management, offering products and services at the point that they are believed to be work more efficiently and quality,Administrators, when they adopted the Total Quality Management principles, customer-focused approach and customer satisfaction in their preferred sport, keeping in providing services they believe will give positive results,In sports business / organization main factors affecting the quality of service and implementation difficulties; managers Total Quality Management as it affects their views on some of the results of the research are revealed.Keywords: (Sport, Sport Management and Administration, Sports Management, Quality, Total Quality Management)
Collections