Okul yöneticileri güdüleme stratejilerinin beden eğitimi öğretmenleri açısından incelenmesi (Kahramanmaraş ili örneği )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Kahramanmaraş'da ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticilerinin beraber çalıştıkları beden eğitimi öğretmenlerini güdülemek amacıyla uyguladıkları yöntemleri, öğretmenler üzerinde etkili olan güdülenme etmenlerini ortaya koymaya çalışmaktır.Araştırmada Kahramanmaraş'ta ortaöğretim okullarında çalışan beden eğitimi öğretmenleri ele alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubu ortaokul ve liselerde çalışan, yaşları 24 ile 60 arasında değişen ve 36,80 ± 5,76 ortalama yaşa sahip, 24 bayan 178 erkek olmak üzere toplam 202 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin kişisel bilgilerini ölçmek amacıyla oluşturulan kişisel bilgi formu (yaş, cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem yılı gibi) kullanılmıştır. Çalışma grubuna giren okullardaki okul müdürlerinin öğretmenleri güdüleme stratejilerini kullanma düzeyini ölçmek amacıyla Güdücü (2008) tarafından geliştirilen `Güdüleme Stratejileri Ölçeği` (GSÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden (f) frekans, (%) yüzde, (X) aritmetik ortalama ve (Ss) standart sapma analizleri kullanılmıştır. Araştırma grubundan elde edilen verilere ikili gruplar için bağımsız örneklem t-testi, üç veya daha fazla grupların olması durumunda ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farkın kaynağını bulmak için LSD testinden faydalanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi α = .05 alınmış ve istatistiksel analizler SPSS (Statistical Packet for Social Sciences) programı yardımı ile yapılmıştır.Sonuç olarak yaşı daha küçük olan öğretmen grubunun, okul yöneticilerinin güdüleme stratejilerini algılama düzeylerinin daha yüksek olduğu, erkek ve kadın beden eğitimi öğretmenlerinin benzer algıya sahip olduğu, evli veya bekar olmasının, mesleki kıdem yıllarının, spor tesisi durumunun, okul müdürlerinin güdüleme stratejilerini algılama düzeylerine etki etmediği, ders araç gereç vb ihtiyaçlarına destek verme, fiziksel koşullarını geliştirmek için gayret gösterme ve başarılı olunca ödüllendirmenin güdüleme üzerine olumlu katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Güdüleme, Yönetici, Spor, Aim of this method is to motivate physical education teachers who are working with managers, working at secondry and high schools in Kahramanmaras, is to present motivation factors which are effective on teachers.In the research, Physical education teachers, working at secondry school are considered. Physical education teachers who are working at secondry and high schools, whose ages change between 24 and 60 and have ages average 36. 80 ± 5.76 are on the point of being 24 women and 178 men, totally 202 from of this research.In the research, personal information from is used to meausure personal information (such as age, sex, marital status, education status, year of proffesionalseniorrty). Developed by guiding (2008)`Motivation strategies scale'' is used to measure usage level of motivation strategies on teachers of school managers at the schools which are in the study group.In the analysis of obtained dates, (f) frequency, (%) percentage, (x) arithmetreh average and (SD) standard deviation which are descriptive statistics methods are used. For dual groups, sample t – test is used on dates which are obtained from research groups, one – way analysis of variance (ANOVA) is used. Drawn advantage from SD test to find the resource of differences between groups.In the research significance level is conted as a =. 05 and statistical analysed are carried out by nthe help of SPSS (Statistical Packet for Social Siences) Program.As a result, it is found out that the younger teacher groups more strongly understand the motivation of the school principals; that man and women physical education teachers have similar perception to this fact regardless of the fact that how long they have worked and the situation of the sport facility as they have no influence on them to understand the principals' motivation strategies, however giving importance to lesson equipment, trying to improve the physical conditions and rewarding the successful all have great contributions. Key Words: Physical Education Teacher, Motivation, Principals, Sport
Collections