Beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencileri ile eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi belirlemektir. Bu çerçevede örneklemde yer alan öğrencilere araştırmanın amaçlarına yönelik olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış `Kişisel Bilgi Formu` ile ''Sosyal Beceri Ölçeği'' uygulanmıştır. Sosyal Beceri Envanteri `Social Skills Inventory-SSI` 1986 yılında Riggio tarafından geliştirilmiş ve 1989 yılında revize edilerek bugünkü şeklini almıştır. Sosyal Beceri Envanteri Yüksel tarafından 1997 yılında Türkçeye uyarlanmıştır. Sosyal Beceri Envanteri temel sosyal becerileri ölçmek amacıyla küçük çapta hazırlanmış 90 maddelik kendini tanımlama (self-repoıt) türünden bir ölçme aracıdır. Sosyal Beceri Envanterinin tamamı 90 maddeden ve her bir alt ölçek 15 maddeden oluşmaktadır. Envanterdeki maddelere beşli likert tipi bir cevaplama anahtarı hazırlanmıştır.Araştırmanın 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında Ahi Evran üniversitesi, Erciyes üniversitesi, Gaziosmanpaşa üniversitesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam üniversitesi ve Gaziantep üniversitesi Beden eğitimi ve spor yüksekokulu ile sınıf öğretmenliği bölümlerinde eğitim-öğretim gören toplam 1005 öğretmen adayı öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde, 1.- 2.- 3. ve 4. sınıflarda eğitim- öğretim 25'er kişi olmak üzere beden eğitimi öğrencileri 505, sınıf öğretmenliği öğrencileri 500 olmak üzere toplam 1005 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırma grubundan elde edilen veriler istatistiksel paket program yardımı ile analiz edilmiştir. Demografik bilgilerin sayısal değerlendirilmesinde frekans ve yüzdelik hesaplamalar yapılmıştır. Veriler analiz edilmeden önce normallik dağılımlarına Kolmogorov- Simirnov testi ile bakılmış ve dağılımların normal olduğu gözlemlenmiştir. Bu yüzden ikili karşılaştırmalar parametrik test grubunda yer alan independent sample (t-test), çoklu karşılaştırmalar tek yönlü varyans analizi ANOVA testi ile analiz yapılmıştır. Bağımlı değişkene bağlı alt boyutlar arasındaki ilişkinin sınanmasında Pearson Correlations testi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık derecesi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen sonuçlar çalışmaya katılanların anne eğitim, baba eğitim, anne mesleği, baba mesleği ve aile gelir düzeyi değişkenleri alt boyutlarında fark bulunmazken öğrenim görülen program, sınıf düzeyi, cinsiyet, barınılan yer ve yaş değişkeni alt boyutlarında anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to Examine the social skill levels of students studying at Physical Education and Sport teacher program and ducation Faculty class teacher program. Inthiscontext, in the sample prepared by the researcher for the purpose of research students `Personal Information Form` 'Social Skills Scale' was applied. Social Skills Inventory `Social Skills Inventory-SS` has been developed by Riggiotookits present form in 1986 and revised in 1989.Social Skills Inventory was adapted in 1997 by the Turkish Yuksel. Social Skills Inventory prepared on a small scaleto measure 90-item self-definition of basic social skills (self-repoıt) is a type of measure menttool. Article 90 of the Social Skills Inventory and allsub-scale consists of 15 item seach. The substance in the inventoryprepared a five-point Likert-type answerkey.Research in 2014-2015 in Education Ahi University, Erciyes University, Maltepe University, Kahramanmaras Sutcu Imam Universityand Gaziantep University physical education and sport in schools with classroom teaching part education who have a total of 1005 teachers of students. Thesample of the study of physical education and sports teacher and teacher in chapter 1.- 2.- 3rd and 4th grades academic 25 people, including physical education students in 505, is a total of 1005 teachers, including 500 class room teachers, students .Data obtained from the study group were analyzed by using statistical soft ware. Demographic information of the numerica levaluation of the frequency and percentagecal culationsaremade. Before analyzing the data distributionnormality it was analyzed by Kolmogorov-Smirnov test and it was observed that thedistribution is normal. Sopairwise comparisons parametric independent sample test grouplocated in (t-test), multiple compari sonsaremadeone-way analysis of variance analysiswith ANOVA test. In an examination of there lationship between the dependent variables with Pearsoncorrelations subscale test. The degree of statistical significance was taken as p <0.05. There sultsobtained from study participants maternal education, parental education, maternal occupation, father's profession and family income level variables mater There was nodifference in the dimensions program, grade level, gender, in hospitable place and theage variable was concluded that there was significant difference in the dimensions.
Collections