Sporun lise öğrencilerinin özgüven düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, sporun lise öğrencilerinin özgüven düzeylerine etkisini belirlmek ve demografik değişkenlerin farklılığını incelemektir. Bu doğrultuda betimsel tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı olarak Akın (2007) tarafından geliştirilen 33 maddelik Öz-Güven Ölçeği Kahramanmaraş Dulkadiroğlu ilçesi içerisindeki devlet liselerinde okuyan 152 kadın 148 erkek, toplam 300 gönüllü katılımcıya uygulanmıştırÖlçek; içsel özgüven ve dışsal özgüven olmak üzere iki alt boyuttan oluşmaktadır. Akın (2007) geliştirdiği ölçeğin güvenirlik değerini ölçeğin bütünü için 0.94, içsel özgüven alt boyutunda 0.97 ve dışsal boyutunda ise 0.87 olarak bulunmuştur.Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde istatistikî yöntem olarak frekans, yüzde dağılımları, ikili gruplar için IndependentSamples t testi, çoklu gruplar için (Pearson Product Correlation testi) OneWay-ANOVA analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; İç ve dış özgüven, toplam özgüven açısından lisanslı sporcu olanlar ile olmayanlar arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Lisanlı sporcu olanların tüm boyutlarda daha yüksek değerlere sahip olduğu tespit edilmiştir. Spor yaşı ile dış özgüven arasında anlamlı ilişki bulunurken (r=.133, p<0.05), spor yaşı ile iç özgüven ve toplam özgüven arasında anlamlı ilişki bulanamamıştır (p<0.05). Sonuç olarak, sporun lise öğrencilerinin özgüven düzeylerine etki ettiği söylenebilir. The purpose of the survey is to determine the impact of sports on the self confidence level of students and to study the diversity of demographic variables. In this context, the self confidence scale developed by Akın (2007) and composed of 33 items was applied to 300 volunteer participants 152 of whom are women and 148 of whom are men attending state high schools in Göksun administrative district of Kahramanmaraş as data collection tool in the survey based on descriptive scanning model.The scale I composed of two sub dimensions, namely inner self confidence and outer self confidence. Akın (2007) has calculated the reliability value of the scale he developed to be 0.94 for the overall scale, 0.97 for inner self confidence sub dimension and 0.87 for outer self confidence sub dimension.Frequency, percentage distribution, independent samples t test for dual groups and One Way-ANOVA analyses for multiple groups (Pearson Product Correlation test) were used as the statistical method for evaluation of the survey data.As a result of the survey; a significant difference between licensed athletes and the others in terms of inner and outer self confidence and overall self confidence (p<0.05). ıt has been observed that licensed athletes have higher values in all dimensions. While there was a significant relationship between the age of playing sports and outer self confidence (r=.133, p<0.05), there was no significant relationship between the age of playing sports and inner self confidence and overall self confidence (p<0.05). Consequently, it can be said that sports has an impact on the self confidence level of high school students.
Collections