Ortaokul öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Kilis İli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Ortaokul öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ve iletişim becerileri arasında bir ilişkinin olup olmadığını analiz etmektir. Ayrıca demografik özellikler itibariyle spora katılım ve iletişim beceri düzeyi arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek ise araştırmamızın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 öğretim yılında Kilis merkez (Atatürk Ortaokulu, Toki Ortaokulu, Uluğcan Ortaokulu) ve Elbeyli ilçesinde (Elbeyli Ortaokulu, Karacaoğlan Ortaokulu, Yenideğirmen Ortaokulu) eğitim gören Ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Yapılan alan çalışmasına 329 6. Sınıf öğrencisi, 215 7. Sınıf öğrencisi ve 141 8. Sınıf öğrencisi katılmıştır. Buna göre analizlere konu olan toplam öğrenci sayısı 685'dir. Araştırmada uygulanan anket sorularına verilen yanıtlar bilgisayar ortamına aktarılmış ve SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen deneklere ait demografik özellikler sıklık (frekans) ve yüzde (%) olarak sunulmuştur. Anketten alınan puanlar ortalama ve standart sapma olarak verilmiştir. Sportif Faaliyetlere Katılım ve İletişim Beceri Düzeyi puanlarının normallik dağılımı Shapiro-Wilk testleri ile incelenmiştir. Veriler normal dağılım göstermediği için araştırma hipotezlerinin test edilmesinde non-parametrik testler kullanılmıştır. İkili grupların karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi, çoklu grupların karşılaştırılmasında Kruskal Wallis H testi ve Spearman korelasyon analizlerine başvurulmuştur. Değişken gruplar arasında ilişki olup olmadığını tespit etmek için ki-kare testi uygulanmıştır. Anlamlılık seviyesi 0,05 ve 0,01 olarak kabul edilmiştir. Ayrıca anket uygulamasında Ersanlı ve Balcı (1996) tarafından geliştirilen geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış İletişim Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre Ortaokul öğrencilerinin spor faaliyetlere katılımının daha üst seviyeye çıkarmadaki en büyük etkenin çevre ve aile faktörü olduğu tespit edilmiştir. Buna göre çocukların daha fazla sportif faaliyetlere katılabilmesi için ailelerin çocuklarını spor yapmaya teşvik etmesi ve çocukların spor yapılabilecek alanlara rahatlıkla ulaşabilmelerinin sağlanması önem arz etmektedir. The main purpose of this study is to analyze whether there is a relationship between the level of participation of secondary school students in sporting activities and communication skills. Another aim of our research is to determine whether there is a significant difference between spore participation and communication skill level in terms of demographic characteristics. The sample of the researcher is middle school students studying in Kilis center (Ataturk Middle School, Toki Middle School, Uluğcan Middle School) and Elbeyli (Elbeyli Middle School, Karacaoğlan Middle School, New Middle School) in 20162017 academic year. 329 For the field study, 6th grade students, 215 7th grade students and 141 8th grade students participated. Accordingly, the total number of students subject to analysis is 685. The answers to the questionnaires applied in the research were transferred to the computer environment and evaluated with SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) package program. The demographic characteristics of the obtained test subjects are presented as frequency (frequency) and percentage (%). The scores from the questionnaire are given as mean and standard deviation. The normality distribution of participation and communication Skill Level scores on sport activities was examined by Shapiro-Wilk tests. Non-parametric tests were used in the test of the research hypotheses since the data did not show normal distribution. Mann-Whitney U test was used for comparison of binary groups, Kruskal Wallis H test and Spearman correlation analysis were used for comparison of multiple groups. A chi-square test was used to determine whether there was a relationship between the variable groups. The level of significance is assumed to be 0.05 and 0.01. In addition, validity and reliability studies developed by Ersanlı and Balcı (1996) were used in the questionnaire application and Communication Skills Inventory was used. According to the results of the analysis, it was determined that secondary school students' participation in sports activities is the biggest factor in bringing them to higher level as environment and family factor. This means that it is important for families to encourage their children to play sports and to ensure that children can easily reach the areas where sports can be done so that children can participate in more sporting activities.
Collections