Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora katılım motivasyonun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Motivasyonun temel sorusu davranışa neyin sebep olduğu problemi ile ortaya çıkmaktadır. Bu soru ile davranışın nasıl başladığına, nasıl devam ettiğine, nasıl değiştiğine ve olası sonuçlarına cevap aranmaktadır. Bu çalışmada ortaokul ve lise öğrencilerinin spora katılım motivasyonu incelenerek, sporda motivasyon çalışma alanlarına ilgi duyan akademisyen ve uygulamacılara katkı sağlamak amacındadır. Araştırma betimsel nitelikte bir çalışma olup veriler anket yöntemi ile toplanacaktır. Veriler 2017- 2018 eğitim ve öğretim yılında Batman ili ve çevresinde araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen ortaokul ve lise öğrencilerinden kişisel bilgi formunun yanı sıra spora katılım güdüsü ölçeği formu kullanılarak elde edilmiştir. Spora katılım güdüsü ölçeği (PMQ) , bireyin spora katılım nedenlerini içerin 30 maddeden ve 8 alt boyuttan; beceri geliştirme, takım üyeliği/ruhu, eğlence, arkadaşlık, başarı/statü, enerji harcama/fiziksel uygunluk, yarışma, hareket/aktif olma alt boyutlarından oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, yaş, cinsiyet, okul düzeyi, spor branşı, okul başarısını etkileme durumu ve okul takımında oynama değişkenine göre spora katılım güdüsü alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir. Spora katılım motivasyonlarını belirlemeye yönelik çalışmalar literatürde genellikle çocukluk ve ergenlik dönemindeki öğrencileri kapsadığı görülmektedir. Ailelerin, kültürel farklılıkların, coğrafi bölgelerin de konuya dahil edilerek yapılacak çalışmalar konunun farklı bakış açıları ile değerlendirilmesine katkı sağlayabilir.Anahtar Kelimeler: Spor, Motivasyon, Eğitim, Bireysel ve Takım sporları.Sayfa Adedi: 66 The main question of motivation comes out with the problem that what causes to behaviour. It is seeking for answer that how the behaviour starts, went on, changed and possible consequences. In this study it is aimed to contribute to academicians and implementers who involved motivation in sports studies with examining the motivation of middle school and high school students' attending to sports. The research is descriptive and data will be collected via questionnaires. Data has been acquired in the 2017-2018 Education Term from students from volunteer middle school and high schools by personal information along with form of attending to sports motive. Attending to sports motive (PMQ) consists of individual's causes of attending to sports that includes 30 items and 8 sub-dimension; skills development, team spirit, joy, friendship, success, status, spending energy, physical fitness, competition, motion, being active. As the results, it was confirmed that factors of age, gender, school level, sports branch, affecting school success and involing school team there is stastistical difference in the subdimensions of attending to sports motive. It is seen that reseraches that attending to sports involves students aged children and teenagers in literature. Reseraches included families, cultural differences, geogpraphical regions can contribute to evaluate it with different perspectives Key Words: Sports, Motivation, Education, IndıvidualandteamsportsPage: 66
Collections