Örgütsel iletişim bağlamında illegal örgütlerin stratejik iletişimi: IŞİD örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim ve örgütlenme arasındaki organik bağ, insanlığın tarihsel süreci boyunca kitle davranışlarını etkilemede önemli bir araç olmuştur. Teknolojinin gelişmesi, internetin ve sosyal medyanın keşfi ile iletişim ve örgütlenmenin nitelikleri değişmiş, iletişim ve örgütlenme çok boyutlu bakış açılarıyla incelenmesi gereken nosyonlara dönüşmüştür. Özellikle konvansiyonel medyanın tek boyutlu kitle iletişiminden sıyrılarak yeni medya ortamlarıyla interaktif ve inovatif bir tarza bürünen iletişim, iktidarın da alışılagelmiş biçimini yeniden şekillendirerek siyasal iletişim alanında kavramların anlamlarını deforme ve manipüle edebilen bir sürece dahil olmuştur.Bu bağlamda iktidarın karşıtı şeklinde konumlanarak anti-iktidarın bir ürünü olan illegal örgütlenmeler, tarihsel kökenleriyle beraber iletişimi kullanma biçimlerinden itibaren incelenmiş, terörizm kavramının çağımızda tüketim toplumu, bilgi ve enformasyon toplumu, ağ toplumu ya da gösteri toplumu olarak adlandırılan toplumda hangi anlamları ihtiva ettiği, bu anlayış çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu dinamik sürecin somut bir örneği olarak görülen IŞİD'in; tarihsel ve siyasal sürecini nasıl geliştirdiği, iletişimi iktidarla ilişkilerinde ne şekilde kullandığı; propaganda, medya ve örgütlenme faaliyetlerinde iletişimini nasıl şekillendirdiği sorularına, gerçekleştirdiği eylemlerin verdiği stratejik mesajlarla birlikte dünya kamuoyuna gösterilmesi hedeflenmiştir. The organic link between communication and organization has been an important tool in influencing mass behavior throughout the historical process of humanity. With the development of technology, the discovery of the internet and social media, the qualities of communication and organization have changed and communication and organization have become notions that should be examined from a multi-dimensional perspective. In particular, the communication between the media and the new media has become an interactive and innovative way of reshaping the conventional form of power and has been involved in a process that can deform and manipulate the meanings of the concepts in political communication. In this context, the product of anti-power by being opposed to power, illegal organizations have been examined since the use of communication with their historical origins. The meaning of the concept of terrorism in the society called consumer society, information and information society, network society or demonstration society is evaluated within the framework of this understanding. How ISIS, which is seen as a real example of this dynamic process, develops its historical and political process, uses communication in its relations with power, and shapes its communication in propaganda, media and organization activities is aimed to be analyzed and the strategic messages of its actions are reflected.How ISIS, which is seen as a real example of this dynamic process, develops its historical and political process, uses communication in its relations with power, and shapes its communication in propaganda, media and organization activities is aimed to be analyzed and the strategic messages of its actions are reflected.
Collections