Augustinus`un De Magistro eserinde öğrenme biçimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Augustinus'un De magistro (Öğretmen) eserinde ele aldığı öğrenme biçimlerini incelemektir. Eserde, öğrenme biçimlerine dair savını ortaya koymak için dilbilim açısından da dikkat çekici bir tartışma bulunmaktadır. Augustinus'un işaretlerle ilgili bu tartışması, yine öğretme ve öğrenmedeki yeri açısından incelenecektir.Augustinus, Antik Çağ ile Orta Çağ arasında önemli bir geçiş döneminde yaşamış olduğundan Antik Çağ eğitimi genel hatlarıyla ele alınacaktır. Ardından eğitim anlayışıyla ilişkisine ışık tutacak şekilde Augustinus'un yaşamını ve eğitimle ilgili düşüncelerini daha bütüncül bir bakış açısıyla kavrayabilmemiz için eğitimden bahsettiği başlıca eserlerine değinilecektir. Son bölümde De magistro eserinin konusu, kompozisyonu ve eserin felsefi kaynakları incelendikten sonra Augustinus'un eserde, hatırlatarak öğretme, sunumla öğretme ve içindeki gerçeği keşfederek öğretme şeklinde açıkladığı üç öğretme biçimi ile içteki öğretmen savı irdelenerek yazarın, hiçbir insanın başka bir insana bir şey öğretemeyeceği tezini nasıl temellendirdiği ortaya konacaktır. Anahtar Kelimeler: Augustinus, Öğrenme, Öğretme, İçteki Öğretmen, Öğrenme Biçimleri, İşaretler, Kutsal Aydınlanma, Antik Çağda Eğitim. The purpose of this study is to examine the kinds of learning Augustine studied in De magistro (The Teacher). The book also suggests important philological discussions to make its case about kinds of learning. Augustine's discussion about signs is also examined in means of its connection with teaching and learning.Since Augustine had lived in a transition period between the ancient and middle ages, education in the Ancient World will be looked at in a general scope. It will be proceeded by examining Augustine's life in relation to his understanding of education, and then his other works on education will be studied for a more integrated approach on his thoughts about education.In the last chapter, De magistro's composition and philosophical sources will be examined. Augustine's three teaching approaches; teaching by reminding, teaching by presentation and teaching by discovering the truth within, and his interior teacher argument will be studied to exhibit how he based his suggestion that no human can teach another human anything. Keywords: Augustine, Learning, Teaching, Interior teacher, Signs, Enlightenment, Ancient Education.
Collections