Otel işletmelerinde tutundurma çabaları ve Kapadokya bölgesinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-vn OTEL İŞLETMELERİNDE TUTUNDURMA ÇABALARI VE KAPADOKYA BÖLGESİNDE BİR UYGULAMA ÖZET Tutundurma çabalan, öncelikle mevcut ve potansiyel müşterilerle iletişim kurulmasıyla başlar. Aynı zamanda, aracı işletmeler de müşterilerin istek ve ihtiyaçları hakkında gerekli bilgileri otel yönetimine bildirirler. Pazarlama karması elemanları olan ürün, fiyat, dağıtım gibi unsurlar satışların artırılması için başarıyla uygulanabilir. Ancak, tutundurma karması elamanları olan reklam, kişisel satış, satış tutundurma, halkla ilişkiler ve duyurum tüketicinin satın alma davranışını etkilemeyi amaçlayarak, satışların artırılması için tek olarak ya da birlikte kullanılabilir. Tutundurma çabalarının belirlenen amaçlara ulaşabilmesi için gerekli olan müteakip noktalar: 1- Tutundurma amaçlan belirlenmelidir. 2- Tutundurma bütçeleri oluşturulmalıdır. 3- Tutundurma karması elemanları belirlenmelidir. 4- Gerekli örgütlenme sistematik olarak oluşturulmalıdır. 5- Tutundurma çabalarının sonuçlan kontrol edilmeli ve değerlendirilmelidir. Otel yöneticileri, tur operatörleri ve seyahat acentaları gibi aracı kuruluşlarla, ortaklaşa tutundurma plân ve çabalan yapmalıdır. Aynı zamanda, mevcut ve potansiyel müşterilerle iyi ilişkiler içerisinde olmak için yukarıda belirtilen noktalan dikkate almalıdır. Bu çalışmanın amacı; otel işletmelerinde tutundurma çabalarının incelenmesi ve uygulanabilir önerilerin sunulmasıdır. Araştırmanın sonuçlan, otel işletmelerinin tutundurma çabalan hakkında gerekli bilgileri vermesi ve eksikliklerin tespit edilmesi bakımından önem taşımaktadır. Ay nı zamanda, araştırmanın sonuçlan işletmelerin tutundurma çabalarını araştırma ve uygulama kapasitesini göstermesi bakımından önem taşımaktadır. (Hangi noktaların önemli, hangilerinin yapılmaması gerektiğinin belirlenmesi için). Konu ile ilgili olarak öncelikle, literatür taraması yapılmış olup, bu konuda daha önceki çalışmalar, araştırmalar, kaynaklar, yayınlanan makaleler incelenmiş ve bu araştırmanın amacı doğrultusunda, gerekli değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırma için gerekli olan birincil veriler, yüz yüze anket metodu uygulanarak toplanmıştır.-vm İşletme yöneticilerinin tutundurma çabaları yapmaktaki amaçlan; satışları artırmak ve pazar payını yükseltmektir. Tutundurma çabalarında, tutundurma karması elemanlarından sırası ile, satış tutundurma, kişisel satış ve reklamdan yararlanılmaktadır. Aracı işletmelerle ortak tutundurma çabalan yapılmakta ve onların fırsatlarından yararlanmaktadırlar Reklam faaliyetlerinde, doğrudan reklam (katalog, işletme broşürü v.b.), açık alan reklamı ve medya reklamından, kişisel satış faaliyetlerinde, hem yönetici hem de personel çabalarından, halkla ilişkiler faaliyetlerinde ise, işletmeyi tanıtıcı faaliyetler ve görsel sunuşlar teknikleri uygulanmaktadır. Tüketicilere yönelik satış tutundurma faaliyetleri olarak, özel ve paket programlar ile taksitli ödeme kullanılmakta, aracılara yönelik ise, doğrudan postalama (broşür, fiyat listeleri v.b.) ve toplantılar uygulanmaktadır. Personeli teşvik amacıyla, prim, terfi ve ikramiye uygulamaları yapılmaktadır. Genel olarak işletmelerin web sitesi vardır ve bu siteler tanıtım, rezervasyon ve genel bilgiler olarak internet aracılığı ile kullanılmaktadır. Ankete katılan tüm işletmeler, tutundurma çabalarının olumlu sonuçlarının olduğuna inanmaktadır. Bölge otel işletmelerinin, pazarlama ve pazarlama karması elamanlarından tutundurma çabalan ve uygulamaları konusunda, kalifiye personel eksikliği, bütçe yetersizliği, örgütlenme eksikliği gibi bazı sorardan vardır. Ancak, bu sorunlar yetenekli bir yönetim ve personel çabalan ile halledilebilir. Anahtar Kelimeler: Otel işletmeleri, tutundurma, reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler. «se**^*1^ ¦^0 -EX- PROMOTIONAL EFFORTS IN HOTEL OPERATIONS AND A STUDY IN THE CAPPADOCIA REGION ABSTRACT Promotional efforts begin firstly fey setting up communications with present and potential customers. Also intermediaries give valuable information regarding client's desires and needs to the hotel operators. Marketing mix components such as product, price, distribution can be successfully utilized for the increase of sales. However, promotion mix components such as advertising, personal selling, sales promotion, public relation and publicity collectively aim to effect purchasing behavior of consumers. They can be used singly or together in unison for the increase of sales. For promotional efforts to reach determined goals the following points are necessary: 1- Promotional goals should be determined. 2- Promotional budgets should be formalized. 3- Promotional mix components should be decided. 4- The necessary organization should be systematically coordinated. 5- The results of promotional efforts should be reviewed and evaluated. Hotel operators along with intermediaries such as tur operators and travel agents etc. Should work together for cooperative promotional planning and efforts. However, to create good relations with present and potential customers, the above mentioned points should be noted. The goal of this study is to research promotional efforts in hotel businesses and to propose practical suggestions. It is important that the results give useful information about promotional efforts of hotel operations and to determine any deficiencies. Nevertheless, the results of this study exposed their capacity to carry out any research or promotion. (To determine which points are important, which points should be eliminated.) This study partly formulated by literature combing the reading of relevant documents and previous studies, sources and published articles, all of these materials were researched and evaluated. Necessary primary data for this study were collected by face to face questionnaire. For hotel operators, the promotional goals were to increase sales volume and marketing share.-X- Hotel operations are benefiting from respectively, sales promotion, personal selling and advertising. They are making cooperative promotional efforts with the intermediaries and utilizing any opportunities. Advertising activities included; direct advertising (catalogues, brochures etc.), outdoor and the media advertising also personal selling activities by management and personnel. Public relations efforts included general advertiisng and audio-video shows. For consumers the activities lor sales promotion used were special and group packet programmes and payment by installments. For intermediaries methods used were direct mailings (brochures, price lists etc.) and meetings. To encourage personnel the methods used were premiums, staff promotions and rewards system. They generally have web sites and these sites are used on the internet for presentations, introductions, generally informations and reservations. All the hotel operators who replied to the questionnaire agreed unanimously with the positive results of promotional efforts. Defeciencies idendified included; unskilled personnel, poor organization and inadequate budget. However, all of these problems can be solved by proficient administration and personnel efforts. Key words: Otel operations, promotion, advertising, personal selling, public relations.
Collections