Algı yönetimi açısından görsel ve sözel göstergelerle siyasal reklam çözümlemesi: CHP`nin 2015 genel seçim kampanyası analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Seçmenlerin, bir siyasal parti ya da adaya yönelik düşünce, tutum ve davranışlarına etki etmek siyasal reklamların başlıca görevidir. Bu amaç doğrultusunda siyasal partiler ve adaylar, reklamlar aracılığıyla seçmenlere çeşitli mesajlar iletirler ve bunun için hedef kitleyi ikna etmek ve istenilen şekilde yönlendirmek amacı ile de çeşitli algı yönetimine yönelik uygulamalar gerçekleştirmektedirler. Çalışmada, algı ve algı yönetimi kavramları incelenmiş, algı yönetiminin gelişimi ve süreçleri, siyasal reklam ile ilişkileri incelenmiştir. Algı yönetimi uygulamalarının siyasal reklamda ne derece önemli rol oynadığı belirtilmiştir. Bu çerçevede göstergebilim kavramı üzerine durulmuş ve göstergebilimin reklam ile ilişkisi üzerinden siyasal reklam analizi yapılmıştır. The main objective of political advertising is to influence voters' thinking, attitude and behavior towards a political party or candidate. Political groups and candidates communicate various messages to voters through advertisements for this purpose. Within this goal, a number of perception management practices are used in order to convince and manipulate the target audience. In this study, perception and perception management methods are examined, as well as the development and process of perception management is studied within the relation to political advertising. It is stated that the perception management practices play an important role in political advertising. In this context, the semiotic theories are emphasized and the political advertising analysis are made within these theories.
Collections