Search
Now showing items 1-10 of 76
Grafik romanda özgünlük ve etkileşimli bir uygulama
(2020-01-07)
Her geçen gün gelişmekte olarak yayım hayatını devam ettiren grafik romanlar, aynızamanda modern dünyanın önemli sanat / tasarım dallarından biri olarak hızlagelişmiştir. Birden çok ülke, sanatçı ve dil aracılığıyla, ...
Yüz profilometrisinin estetik ölçülerde araştırılması ve bunun grafiksel diyagramlarla tasarımı
(2018-08-06)
ÖZET Bu araştırmada; plastik cerrahi girişimlerde yer alan görsel sorunların grafiksel diyagramlarla çözümü hedef alınmıştır. Böylece sonuca teknik ve estetik kaygıdan uzaklaşılmadan, ulaşılmaya çalışılmıştır. `Yüz ...
Bir hikaye anlatım dili olarak etkileşimli grafik roman
(2022)
Hikâye anlatıcılığında 1900'lü yılların başlarından itibaren kullanılan çizgi romanlar günümüzde Amerikan sinema sektörünün desteğiyle farklı bir boyuta taşınmış ve buna bağlı olarak okuyucu kitlesinde gözle görülür ...
Okulöncesi dönemi resimli çocuk kitaplarında mitolojik öyküler üzerinden kavramların anlatımı ve bir resimli kitap tasarımı
(2022)
Resimli çocuk kitapları görsel okuma imkânı sunarak, okulöncesi dönemdeçocuğun duyularını uyarmanın en etkili yolu olmaktadır. Kavram gelişimi, budönem çocuğunun düşünsel gelişimi açısından önemlidir. Resimli çocuk ...
Kavramların algılatılmasında resimli çocuk kitaplarının rolü bağlamında ?Simyacının Hediyesi? öyküsü için çocuk kitabı tasarımı
(2018-08-06)
Çocuk gelişiminde; kitaplar ve çocuk eğitimi ayrılmaz iki öge olarak kabul edilmektedir. Çocuk çevresini gözlemle olduğu kadar kitaplarla da tanımakta, ayrıca ilk görsel-sanatsal eğitim de resimli kitaplarla başlamaktadır. ...
Yeraltı toplu taşıma sistemlerinde görsel iletişim; Ankara metrosu için bir tasarım önerisi
(2019-08-02)
Şehirleşmenin hızla devam ettiği günümüz dünyasında ulaşım, metropollerin önde gelen sorunlarından biridir. Ulaşım sorunlarına üretilen çözümlerin vazgeçilmez bir parçası olan metro ulaşım sistemleri, her gün milyonlara ...
Yansıma kavramı üzerinden imgenin oluşumu
(2019-07-01)
Sanat alanında derin bir şekilde irdelenen imge konusu, aslında insanın tüm yaşamsal faaliyetleri içinde farkında olmadan kullandığı bir olgudur. Bu nedenle, bu çalışma kapsamında imge; sadece sanat alanında değil aynı ...
Bilgisayar oyunları grafiğinin incelenmesi ve bir bilgisayar oyununun grafik tasarım sürecinin yürütülmesi
(2018-08-06)
Bilgisayar oyunu kavramı, teknoloji çağının başat sanat ve eğlence ürünü olarak günümüzdünyasındaki yerini almıştır. Bilgisayar oyunları bilgisayar teknolojilerinin gelişmesine yönvermektedir. Bilgisayar oyunları, karmaşık ...
Türk illüstrasyonuna minyatür`ün etkisi ve çağdaş bir uygulama
(2020-03-02)
Avrupa, Anadolu, Uzakdoğu ve Mezopotamya'da da örnekleri görülebilen, 13-19. yüzyıllar arasında İslam dünyasının resim sanatını temsil eden resimler, motifler ve mimari işlemeler minyatür olarak isimlendirilmiştir. ...
İmaj yenileyen markalarda görsel kimlik sorunu
(2018-08-06)
Ill ÖZET Kurumlar, aralarındaki farklılıkları, görsel kimlikleri sayesinde tüketiciye aktarır. Görsel kimlik tüketicinin belleğinde yer eden en güçlü pazarlama aracıdır. Görsel kimlik, tüketiciye marka; buna bağlı olarak ...