Ekrem Zeki Ün`ün eğitimciliği ve keman eğitimciliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Cumhuriyet dönemi çoksesli Çağdaş Türk Müziği bestecilerimizden olan Ekrem Zeki ÜN, çalışmalarım ağırlıklı olarak müzik eğitimi alanında gerçekleştirmiştir. İyi bir eğitimcide bulunması gereken `Üretme` ve `dağıtma` özelliklerini en iyi şekilde kullanmıştır. Melodik yönden bağımsız olan partilerin bağdaşmasını güden `Polifonik` yöntemi, Türk halk müziği üzerinde uygulamış, bu alanda eğitim amaçlı eserler bestelemiştir. Müzik tarihi ve müzik formları üzerindeki araştırmaları, müzik eğitimcileri için güvenilir bir kaynaktır. Ün, müziğin eğlendirici yönünden çok eğitsel yönüne ağırlık vermiştir. Keman eğitiminde Türk müziği motiflerim kullanarak, bu alanda eserler bestelemiştir. Belçika'daki Ixelles, Waterlood, Auderghem, Uccle ve Ottingnıe akademilerinde Ekrem Zeki ÜN'ün bestelemiş olduğu eğitim müzikleri sınav parçası olarak okutulmaktadır; çalınması zorunlu esrerler araşma alman bu yapıtlar, çeşitli çalgılar için yazılmış olan eserlerinden oluşmaktadır. Ün, gerek besteleriyle, gerekse yetiştirmiş olduğu öğrencileriyle Çağdaş Türk müziğinin ileri gelen öncülerinden bilisi olduğunu kanıtlamıştır. ABSTRACT Ekrem Zeki Ün who is the Turkhish Contemporary music composer in the Republican period, carried the density of his work at the educational level. He obtained the specialties of `productivity` and `teaching` which we think that an educator must cany. He applied the polyphonic system on Turkhish Public Music, which ables the Conjuttis of independent melody parties. He had composed several compositions with the purpose of education in these fields. His researches on `History of Music` and on `Music Forms` are considered very reliable sources. He focused on the educational side of the music rather then its fun side. At the violon education he used the motifs of Turkish Music. At the acedemies of Ixelles, Watelood, Auderghem, Uccle and Ottingnie in Belgium his compositions are being used as educational and required pieces. With both his students and compositions, Ün generated and proved himself as the the pioneer of contemporary Turkhish music. VI
Collections