Çocuklarda kan alma işlemi sırasında kullanılan farklı oyun araçlarının, işleme bağlı korku ve anksiyete düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma çocuklarda kan alma işlemi sırasında kullanılan farklı oyun araçlarının, işleme bağlı korku ve anksiyete düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapıldı. Araştırma Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi'nde Temmuz- Eylül 2015 tarihleri arasında kan alma ünitesine kan aldırma amacıyla başvuran 200 çocuk ile gerçekleştirildi. Araştırmada `Tıbbi İşlem Korku Ölçeği`, `Durumluluk- Anksiyete Envanteri` kullanıldı. Tıbbi işlem korku ölçeği toplam puanı değişiminin; tüm gruplardaki değişimin istatistiksel olarak anlamlı olduğu görüldü (p<0,05). İşlem öncesi müzik grubu puan ortalaması (51,62±10,76) iken işlem sırasında müzik grubunun puan ortalamasının (43,78±9,53) olduğu görüldü. Aynı şekilde işlem öncesi video grubunun puan ortalaması (50,06±10,06) iken işlem sırasında video grubunun puan ortalamasının (43,88±8,07). Durumluk Anksiyete ölçeği puanı Müzik ve Video grubundaki değişimin istatistiksel olarak anlamlı olduğu görüldü (p<0,05). Müzik grubu (46,14±2,91) ve Video grubu (46,76±2,62) ortalaması kontrol grubuna (49,96±3,07) göre daha büyük ve anlamlı olarak değiştiği belirlendi. İşlem sırasında müzik grubunun tıbbi korku ölçeği puan ortalaması (43,78±9,53) Video grubu puan ortalaması (43,88±8,07) dir. İşlem sırasında müzik grubunun Durumluluk ölçeği puan ortalaması (46,14±2,91), video grubu puan ortalaması (46,76±2,62)dir. Kan alma işlemi sırasında müzik dinleyenlerle video oyun izleyen çocukların korku ve anksiyete puan ortalamaları birbirine oldukça yakındır. This researchin children's blood is used during the import process depending on the process the different game tools, levels of fear and anxiety impact was made in order to determine. Research, maternity and children's hospital obstetrics and Gynecology Service in May-August, 2015, include blood collection unit of blood in order to ignore theapplicant 100 children.The scale of the `Fear,` `medical Operation Research Durumluluk-Anxietyinventory` was used. The scale of thechange in total score fear Medical process; all the groups were statistically significant change (p<0,05).The average band score before the procedure(51,62±10,76) while the average band score in theprocess (43,78 ± 9,53). In the sam eway as before the procedure video group average score(50,06±10,06) while the average score of the Group during the operation video (43,88±8,07). Trait Anxiety scale score Music and Video group were statistically significant change (p<0,05). Music Group (46,14 ± 2.91) and Video Group (5.50 ± 2.62) a mean of controlgroup(49,96±3.07) were much larger and significantly changed. During the operation of the medical horror scale score (43,78 ± 9,53) Video group average score (43,88±8,07).During the operation of the Durumuluk scale point evarege video game music listening during subsequent children's fear and anxiety is very close to each other, their average score.
Collections