İmam hatip lisesi öğrencilerinin yüksek din öğretimi algısı (İstanbul örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İmam Hatip Liselerinin (İHL) ve yüksek din öğretimi kurumu olarak ilahiyat fakültelerinin tarihsel süreci, eğitim politikalarının bu kurumlara yansımaları ve kurumların amaç ve fonksiyonlarına yönelik tartışmalar üzerinden kurgulanan teorik temel üzerine, İHL öğrencilerinin ilahiyat fakülteleri hakkındaki görüşleri, kanaatleri ve algıları bu çalışmanın temel amacıdır. İHL öğrencilerinin üniversite yönelimleri içerisinde ilahiyat fakültesinin yeri, bu fakültelerin yetiştirdiği insan kaynağına yönelik düşünceleri, ilahiyat-toplum ilişkisi bağlamında fakültelerin nasıl algılandığı bu çalışmanın ana eksenini oluşturmaktadır. Tarama yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında İHL öğrencilerine uygulanan anket yoluyla öğrencilerin yüksek din öğretimi hakkındaki algıları değerlendirilmektedir. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde İmam Hatip Liseleri ve ilahiyat fakültelerinin tarihsel süreç içerisinde amaç ve fonksiyonları, ikinci bölümde araştırmanın metodolojisi, üçüncü bölümde de bulgular ve yorumlar ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: İmam Hatip Liseleri, Yüksek Din Öğretimi, İlahiyat Fakültesi, Yüksek Din Öğretimi Algısı, İHL Öğrencilerinin Üniversite Yönelimleri. The main purpose of this thesis is to evaluate the views, opinions, and perceptions of Imam Hatip High Schools (IHHS) students on the theology faculties. This evaluation will rest on the theoretical basis that built on the discussions related to IHHS schools and theology faculties' historical background, reflections of educational policies on these institutions, and their aims and functions. So, the main axes around which the study revolves are; the place of the faculty of theology within the IHHS students' university preferences, students' thoughts on the human resources raised by these faculties, and how these faculties are perceived in the context of theology-society relationship. The screening method based on a questionnaire has been applied to evaluate IHHS Students' perceptions about higher religious education. This thesis consists of three chapters. The first chapter covers the aims and functions of IHHS and theology faculties throughout the years, the second chapter deals with the methodology of the study, and in the third chapter, the findings and interpretations are discussed.Key Words: Imam Hatip High School, Theology Faculty, Higher Religious Education, Perception of Higher Religious Education, IHHS students' University Preferences.
Collections