Duygusal zeka yeteneğinin ilk ve ortaokul yöneticilerinin başarı düzeyleri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir uygulama: Akçaabat örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin duygusal Zekâ düzeyleri ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik hazırlanmıştır. Bu bağlamda duygusal Zekâ ve problem çözme kavramları ayrı ayrı incelenmiştir.Araştırmada Trabzon ili Akçaabat ilçesindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 108 yöneticiye yönelik anket uygulaması yapılmıştır.Yöneticilerin duygusal Zekâ seviyelerini belirlemek amacıyla duygusal Zekâ ölçeği, başarı düzeylerini belirleyebilmek amacıyla da problem çözmeye ilişkin tutum ölçeği kullanılmıştır. Her iki ölçeğin de geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılmıştır.Araştırmanın tüm istatistiksel analizleri SPSS 16 istatistik paket programı ile yapılmıştır. İstatistiki işlemlerde, duygusal Zekâ ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. İkili grup karşılaştırmalarında bağımsız grup t-testi, çoklu grup karşılaştırmalarında ise varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Elde edilen istatistiki verilerin anlamlılığı .05 düzeyinde ve tek yönlü olarak sınanmış; bulgular araştırmanın amaçlarına uygun olarak çizelgeler halinde sunulmuştur.Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre okul yöneticilerinin duygusal Zekâ ve başarı düzeyleri arasında istatistiksel açıdan orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yine elde edilen sonuçlara göre okul yöneticilerinin duygusal Zekâ düzeylerinin ve başarı düzeylerinin yöneticilerin yaşlarına, cinsiyetlerine ve mesleki kıdemlerine göre farklılaşmadığı görülmüştür. The main objective of this study is to investigate and reveal the relationship betweeb emotional intelligence and problem-solving skills of managers who work in primary and secondary schools. In this context, the concepts of emotional intelligence and problem solving have been examined separately.In this study, 108 managers who work in the primary and secondary schools in Akçaabat district of Trabzon Province, have been specified and surveyed. Emotional intelligence scale has been used to measure their level of emotional intelligence and problem solving scale is used for problem-solving skills. The validity and reliability of both have been conducted.All statistical analyzes of the research have been done with SPSS 16 for Windows package program. In statistical procedures, correlation coefficient has been calculated in order to determine the relationship between problm-solving skills and emotional intelligence. Independent group t-test is conducted for two group comparisons and analysis of varience (ANOVA) is conducted for multiple group comparisons. The signifiance of the statistics is tested at the level of .05 and in two-ways, and has been presented in table form.According to the data obtained from the study, a moderate, positive and significant relation has been found between the level of emotional intelligence and problem-solvig skills of school administrators. Also, according to the same results, school administrators' emotional intelligence and problem-solving skills don't differ in accordance with their age, sex and experiences.
Collections