Ürgüp, Cemil köyü, Keşlik Manastırı kiliseleri duvar resimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ürgüp'ün güneyinde yer alan Cemil Köyü'nün 1.3 km güneyinde bulunan, Keşlik Manastırıbünyesindeki Archangelios ve H. Stephanos Kiliselerinin duvar resimlerini konu alançalışmada; duvar resimleri (sembolik tasvirler, sembolik sahneler, konulu sahneler, tek figürlerve süsleme) başta ikonografi olmak üzere, resim programı ve kaynak bakımından incelenmişolup üslup ve ikonografi açısından bölge ve dönemleri içerisinde karşılaştırılarakdeğerlendirilmiştir.Yedi bölümden oluşan tezin ilk bölümünde, konunun tanımı, amacı ve önemi, son olarak daçalışmanın yöntemi anlatılmıştır. İkinci bölümde kısaca Kapadokya'nın tarihçesi ve coğrafyasıile bu coğrafya içerisinde Cemil Köyü'nün konumu ve tarihçesi hakkında bilgi verilmiş, köydeyer alan diğer yapılar kısaca anlatılmıştır. Yayınların tanıtıldığı üçüncü bölümde, Kapadokyabölgesindeki kiliselerin duvar resimlerini ele alan ve tez çalışmasını oluşturan kiliselerin yeraldığı kitaplar ve makaleler tanıtılmıştır. Yayınların künyeleri verildikten sonra içerikleri,yöntemleri kısaca anlatılmış, yayınlar içerisinde konuyu oluşturan kiliselerin nasıl anlatıldığı,neler içerdiği, tarihlendirme yöntemleri; bu bilgilerin yerinde ve yeterli olup olmadığı hakkındakritik yaparak bilgiler verilmiştir. Keşlik Manastırının mimari yapısının tanıtıldığı dördüncübölümde, Keşlik manastırını oluşturan yapılar başlıklar altında anlatılmıştır.Beşinci bölüm olan katalogda, ?katalog tanıtımı? başlığı altında kataloğun yöntemi anlatılmış,daha sonra iki ayrı başlık altında H. Stephanos ve Archangelios kiliseleri ayrıntılı olarakincelenmiş, kiliseler hakkında araştırmacıların tarihlendirmelerine yer verilmiş, resim programıile mimari arasındaki ilişki göz önüne alınarak, duvar resimleri mimari ile birlikte ele alınmıştır.Kronolojik sıraya göre, sahnelerin katalog, çizim ve resim numaraları verildikten sonra varsayazıtı, bugünkü durumu ve kaynakları belirtilmiş; ayrıntılı tasvirleri yapılmıştır.Altıncı bölüm değerlendirme olup burada yine ayrı başlıklar altında ikonografi geneldeğerlendirmesi yapılmış, resim programında yer alan sahnelerin kaynak ve ikonografileri veikonografinin dönem içerisindeki yeri incelenmiştir. Daha sonra, H. Stephanos ve Archangelioskiliseleri, sahnelerin kaynakları, resim programı ve üslup açısından bölge ve dönemleriiçerisinde karşılaştırılarak değerlendirilmiştir.Sonuç bölümünde kiliselerin genel özellikleri kısaca verildikten sonra benzer örneklerle resimprogramı, ikonografi ve üslup açısından karşılaştırılarak tarihleme yapılmaya çalışılmıştır. Tezinsonunda bibliografya, ek olarak da harita ve sahnelerin İncillere göre dağılımı tablosu yeralmaktadır. Keşlik Monastery which has been south of Ürgüp south of Cemil Village?s 1.3 km contentsArchangelios and H. Stephanos about churches wall paintings (symbolic description, symbolicacts, the acts of subject alone figures and decoration) firstly iconography has been checked aspainting programme and foundation wall paintings, picture programme, style with comparingtheir region and term about iconography.In the first section of thesis being from seven section, It has been explained description ofsubject, aim and importance, as a last the method of study. In second section it has been shortlyinformed about Cappadocia?s historical and geography with the palace of Cemil Village?s inthis geography, explained shortly other buildings there has been in the village.In the thirdsection that is description of publishing, the books and articles are descriped being thesis studiesof churches wall pictures in the church of Kapadokya region. After giving the names ofpublishing their contents, it has been shortly description of the methods in the publishing ofbeing the subject church how it?s explained, whats contents, methods of dates; it has beeninformed with critic about if this information are true or not. In the forth section the descriptionof architectural of Keşlik Monastery, the buildings which has been Keşlik Monastery explainedunder the captions.In the Catalog section being of fifth section, explained the methods of catalog under the?Description of Catalog?, after that under the two separate caption H. Stephanos andArchangelios churches observed as detailed, there has been dates about churches by theObservers, the wall pictures are discussed with architectural together between pictureprogramme and architectural relation. As a chronological order, catalog of acts, after giving thenumber of figure and picture. If there is epigraph, the final situation of today and pointed out it?sfoundation; described with detailed. Sixth section being assessment it has been iconographygeneral assessment under the separate caption here again. The acts of being in the pictureprogramme foundation, and their iconographs and observed the place of iconographs of theterm. After that, H. Stephanos and Archangelios churches have been assessment foundation ofacts, painting programme and about style with comparing in their region and terms.In the result section after the churches general specifications shortly explained with similiarexamples, painting programme, it has been studied dating iconograph and about styling withcomparing. At the end of thesis it has been the bibliography, in addition to the table of thedistribution acts of the gospels, the map.
Collections