Telekomünikasyon sektöründe çalışanlarda kurumsal aidiyeti etkileyen faktörlerin analizi: Trabzon Vodafone mağazaları analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal aidiyet bilincinin çalışan performansına ve kuruma sağladığı katkının araştırılmasına yönelik yapılan çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. çalışmada genel bilgiler kısmı literatür taraması şeklinde yazılmış olupilk bölümde kurumsal aidiyet kavraına ilişkin kurumsal çerçeveden bahsedilmektedir.İkinci bölümde araştırmaya konu olan telekomünikasyon sektörü genel hatları ile incelenmiştir. Çok kapsamlı ve geniş bir sektör olan telekomünikasyon sektörünün tanımı kapsamında iletişim ve haberleşme kavramları ele alınmış ve daha sonrasında iletişim sektöründeki gelişmeler yapılan araştırmalara göre incelenmiştir.Bu gelişmelerin teknolojik boyutu, küreselleşme kavramı içindeki payı, bilgi ile etkileşimi ve ekonomik yapısı ve son olarak rekabete etkisi ele alınmıştır. sonraki bölümlerde sektörün hizmet alanları ve tekelleşmesi incelenmiştir.İkinci kısımda ise kurumsal aidiyet kavramı ele alınmıştır. Bu kavramın tanımı ve algılanan aidiyet türleri üzerinde durulmuştur. Son olarak kurumsal aidiyet kavramının kapsamı incelenmiş ve bu kavrama etki eden faktörler de ele alınmıştır.Çalışmada Trabzon ilinde faaliyet gösteren Vodafone mağazalarında çalışanlarda aidiyet düzeyinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracıolarak anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 46'sı kadın 54'ü erkek olmak üzere 100 kişi dahil edilmiştir.Anketlerde elde edilen verilen SPSS 18.0 progları ile analiz edilmiştir.Yapılan analizler neticesinde kadınların, evli olanların, çocuk sahibi olanların, eğitim düzeyi yüksek olanların, yaşça büyük olanların aidiyet düzeyleri de yüksek bulunmuştur. Study aimed to evaluate the contribution to the organization and performance of the corporate employees' sense of belonging consists of four main sections. An overview of the study is written in the literature are discussed from a theoretical frame work for the concept of corporate loyalty in the first chapter. In the second part the subject of research has examined the general outlines of the telecommunications sector. Very comprehensive and dealt with a wide range of sectors within the scope of the definition of telecommunications concepts and developments in the sector of communication and information communications industry after more were evaluated according to the research. This technological aspect of development, the share of the concept of globalization, the interaction between knowledge and economic structure and the impact on competition is finally discussed. The monopolization of the industry and service areas has been examined in the next section. The second part is discussed the concept of corporate belonging. The definition of this concept and examines the studies on approaches to the perceived level of belonging and focused on the types of corporate loyalty. It is aimed to determine the level of belonging to employees in Vodafone stores operating in Trabzon. Survey method was used as data collection tool in the study. 100 people, including 46 women and 54 men, were included in the study. The data obtained from the questionnaires were analyzed with the SPSS 18.0 program. As a result of the analyzes it has been found that the levels of belonging level of women, married people, employees that have children, people with higher education level and older people were found high.
Collections