Okul yöneticilerinde özgüven düzeyini etkileyen faktörler: Trabzon`da bir vaka çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında yaşanan hızlı değişimlerin mimarı olan `özgüven` insan kişiliğinin gelişiminin en temel unsurlarından biri olma özelliğini devam ettirmektedir. Değişen şartlara ayak uyduran, eğitimin yeniliklerine uyum sağlayan ve küreselleşmenin getirdiği değişimleri anlayıp yaratıcılığı teşvik eden okul yöneticilerinin; Milli eğitimin hazırlamış olduğu yönetmelikler çerçevesinde okul çalışanlarına özgüven aşılama özelliklerine sahip olmaları gerekmektedir. Özgüven genel anlamıyla, bireyin kendi yetenekleri ve duygularını tanıması, kendini sevmesi gibi genel bir kişilik özelliğidir. Bu araştırmada ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan okul yöneticilerinin demografik özelliklerinin özgüven düzeyine etkileri araştırma konusu yapılmıştır. Araştırma giriş, problem durumu, kuramsal çerçeve, özgüvenle ilgili kavramlar, okul yöneticiliği, metodoloji, bulgular, yorumlar, sonuç tartışma ve önerilerden oluşmuştur.Araştırma evreni 2016-2017 yılı eğitim öğretim yılında, T.C. Trabzon Valiliği Ortahisar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü' ne bağlı ilkokul, ortaokul ve lise devlet okullarda görev yapan 187 yönetici ile sınırlıdır. Araştırmaya 155 erkek, 32 bayan yönetici katılmış yaş aralığı 30-60 ortalaması ise 45,86' dır.Veri toplama araçları SPSS 16.00 ( Statistical PackageForSocialSciences) paket programına aktarılarak istatistiki analizleri yapılmış ve Çalışmanın elde edilen verileriPractice tekniklerden Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı bağımsız t testi ve F (ANOVA) ile nonpracticeMennWhitney U ve Kuskall Wallis H testi yorumlanmıştır.Araştırmada nicel yöntem, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Yapılan analizlerde erkek yönetici sayıları, bayan yönetici sayılarından fazla olduğu, kadın yöneticilerin iç özgüvenleri erkek yöneticilerden bir miktar fazla olduğu fakat istatiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur. Çalışma sonuçlarına dayanarak yöneticilerin demografik özellikleriyle özgüven düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Özgüven, Eğitim, Okul Yöneticisi, Yönetmelik The `self-confidence` that is the architect of the rapid changes in today's world continues to be one of the most basic features of the development of human personality. School administrators, who keep up with changing conditions, adapt to the innovations of education and understand the changes brought about by globalization and encourage creativity, need to have the ability to give self-confidence to school staff in the framework of the regulations prepared by Ministry of National Education. `Self-confidence` is, literally, a general personality trait, such asbelieving in oneself and abilities. In this study, it has been researched that how demographic characteristics of school administrators working in elementary, junior and high school effect their level of self-confidence.Population of this study is limited to 187 administrators who work in primary, secondary and high schools attached to Ortahisar District Directorate of National Education in Trabzon city. 155 male and 32 female administrators have been participated in the study. The range of their age is 30 -60 and the average age is 45,86.Statistical analysis has been carried out by transferring data collection tools SPSS 16.00 (Statistical Package For Social Sciences) to the package program. Study data has obtained by Pearson Product Moment Correlation Coefficient Independent t test, F (ANOVA) and non-practice Menn Whitney U and Kuskall Wallis H tests.Quantitative method, relational screening model were used in the study. In the analysis, it has been observed that male managers were more than female managers, and female managers had a higher internal self-confidence than male managers but not statistically significant.Based on the results of the study, it is ascertained that there is not a meaningful relationship between administrators' demographic characteristics and self-esteem levels.Key words: Self-confidence, Education, School Administrator, Regulations
Collections