Spor sponsorluğu faaliyetlerinin kurum imajına etkisi: Giresun Belediyesi basketbol takımı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurum imajı bir kurumun iç ve dış iletişim hedeflerini kapsamakla birlikte asıl amacı kamuoyunda olumlu izlenimler yaratmaktır. Sponsorluk faaliyetleri ise kurum imajı oluşturma sürecinde hedef kitle ile kurum arasında yürütülen bir iletişim faaliyeti olarak değerlendirilmektedir. Araştırmamız kapsamında kurum imajı ve sponsorluk faaliyetleri ile ilgili literatür taraması yapılmakla birlikte bu iki kavram arasında nasıl bir ilişki olduğu üzerinde durulmuştur. Giresun Belediye'sinin sponsorluğunu üstlendiği Yeşil Giresun Belediye Basketbol Takımı kurum imajı ve sponsorluk faaliyeti kapsamında araştırmanın alanı olarak belirlenmiştir. Giresun'un üç kalabalık mahallesindeki kişilerin üzerinde anket çalışması yapılarak, kişilerin kurum imajı ve sponsorluk faaliyetleri ile ilgili görüşleri üzerinden çözümleme yapılmıştır. Anket tekniği ile toplanan veriler SPSS 24 paket programı ile analiz edilmiştir. Corporate image involves the internal and external communication goals but also creating positive public opinions are the main goal of the corporate image. Sponsorship activities are evaluated that it is a communication activity which performing between corporate and target audince during creating corporate image. In this research the litarature review ofcorporate image and sponsorship activities was done and also the relationship between these two concepts have been examined. Yeşil Giresun Belediye Basketball Team, sponsored by Giresun Municipality, was determined as a research area within the scope of the corporate image and sponsorship activities. The surveys were conducted on the people in three crowded neighborhoods of Giresun. The analysis of the research was conducted based on the opinions of these sample regarding the image of the institution and sponsorship activities. The package programme of SPSS 24 was used in analyzing the data.
Collections