Türkiye arama ve kurtarma sistem ve yönetimi için model araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son zamanlarda gemi sayılarının artmasına paralel olarak denizdeki gemi kazalarının sayısında belirgin bir artış gözlemlenmektedir. Bazı kazaların sonuçlan can kayıplarına kadar varabilmektedir. Güngeçtikçe deniz kazalarının artması Uluslararası Denizcilik Örgütü'nü denizde arama ve kurtarma konusunda yeni düzenlemeler getirme ihtiyacına itti. 1979 yılında imzalanan Uluslararası Arama ve Kurtarma Sözleşmesi'nin ardından, Uluslararası Denizcilik Örgütü, 1998 yılında Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ile birlikte deniz ve hava arama ve kurtarma organizasyon ve operasyon konularında yeni düzenlemeler getiren Uluslararası Deniz ve Hava Arama ve Kurtarma Rehberi'ni (IAMSAR Manual) çıkardı. Bu Yüksek Lisans Tezi çalışmasında Uluslararası Denizcilik Örgütünün getirmiş olduğu yeni düzenlemeler ışığında ülkemizdeki arama ve kurtarma organizasyon yapısını inceleyerek bir denizci gözüyle arama ve kurtarma sistemimizi daha iyi bir seviyeye getirmek için yapılması gerekenler üzerinde duruldu. Uluslararası Deniz ve Hava Arama ve Kurtarma Rehberi'nin birinci cildi olan organizasyon yapısı incelendikten sonra ülkemizdeki arama ve kurtarma yapılanması üzerinde duruldu. Bu yapılanma içerisinde en önemli görevleri üstlenen Sahil Güvenlik Komutanlığı ile Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü hakkında bilgi verildi. Dünyanın belli başlı denizci ülkelerin arama ve kurtarma yapılanması incelendikten sonra arama ve kurtarma yapılanmamız ve bu yapılanmamız içerisindeki kurumların istenilen seviyelere gelebilmesi için alınması öngörülen tedbirler verilmiştir. Sonuçtan önceki bu bölüm Ulusal Arama ve Kurtarma Planının hazırlanması, arama ve kurtarma personeli niteliği ve vasıflan, sivil toplum örgütlerinin arama ve kurtarma operasyonlarına katılımı gibi alt başlıklan içermektedir. Artan gemi filosuyla geleceğin güçlü bir denizci ülkesi olamaya aday ülkemizin arama ve kurtarma sistemininde ideal yapısına en kısa zamanda ulaşması gerekmektedir. vı ABSTRACT A remarkable increase in the number of marine casualties, corresponding the increase in the number of ships in recents years, is observed. The lost of life may be the result of some of the casualties. This increase in marine casulties day by day, forced International Maritime Organization (IMO) to bring new arrangements about search and rescue into force. After the 'International Search and Rescue Convention' which has been signed in 1979, International Maritime Organization has published IAMSAR Manual (International Aeronautical and Maritime Search and Rescue Manual), which bring new arrangement on aero and maritime search and rescue organizations and operations, with co-operation of International Civil Aviation Organization in 1998. The way of improvement of our search and rescue systems, by a mariner's approach and by observing our national search and rescue organizational structure under the projection of new arrangement brought by IMO, is highlighted in this Master Thesis. After analyzing the first volume of IAMSAR Manual (International Aeronautical and Maritime Search and Rescue Manual), national search and rescue systems is abstracted. Some information is given about Turkish Coast Guard and Coastal Safety and Maritime Rescue Inc., as major responsible organizations. Search and rescue organizations in considerable maritime countries are examined, and proposed actions to develop our national search and rescue system are given. In this section, just before the last one, there are subtitles as ' Preparation National Search and Rescue Plan, Qualifications and Competencies of Search and Rescue Personnel, Participation of Non-governmental Organizations in Search and Rescue Operations.. etc'. It is necesseary for our country which is the candidate to be developed maritime country with its growing ship's fleet, to bring our search and rescue systems to the optimized level as soon as possible. vu
Collections