İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları, kullandıkları sınıf yönetim teknikleri ve kullanım sıklıkları ( kayseri ili örneği )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada, ngilizce ögretmenlerinin sınıfta karsılastıkları istenmeyen ögrencidavranısları, sınıf yönetim teknikleri ve bunların kullanım sıklıkları ögretmengörüslerine göre incelenmistir. Ögretmen görüslerinin cinsiyete, kıdeme ve çalıstıklarıokul düzeyine göre farklılık gösterip göstermedigi saptanmaya çalısılmıstır.Arastırmanın örneklemini, Kayseri ilindeki ilk ve ortaögretim okullarında görev yapan216 ngilizce ögretmeni olusturmaktadır. Arastırmanın verileri arastırmacı tarafındangelistirilen anket yolu ile elde edilmistir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde,aritmetik ortalama, t-test ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmıstır.Arastırma sonunda istenmeyen ögrenci davranıslarıyla karsılasma sıklıgının ngilizceögretmeninin cinsiyeti, kıdemi ve çalıstıgı okul düzeyi açısından anlamlı bir farklılıkgöstermedigi tespit edilmistir. Arastırma sonucuna göre, küçük müdahale stratejilerininkullanım sıklıgı açısından kadın ve erkek ögretmenler arasında anlamlı bir farklılıktespit edilemezken, ilkögretim 1. ve 2. kademede görev yapan ögretmenler ileortaögretimde görev yapan ögretmenler arasında anlamlı bir farklılık göstermektedir.Orta vadeli müdahale stratejileri açısından incelendiginde de ilkögretim 1. ve 2.kademede görev yapan ögretmenlerle ortaögretimde görev yapan ögretmenler arasındaistatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık tespit edilmistir. Uzun vadeli etkin müdahalestratejileri kıdem, cinsiyet ve okul düzeyi degiskenleri açısından anlamlı bir farklılıkgöstermemektedir. In this research, the student misbehaviours that English teachers encounter in the class,English teachers? classroom management strategies and the frequencies of the usage ofthese strategies are studied from the view of the teachers. It is tried to identify whetherthe teacher views differ according to the gender, seniority, and school level.216 English teachers working at primary and secondary schools in Kayseri constitutedthe sample of the research. The data were gathered through a questionnaire developedby the researcher. Means, frequencies, t-test and ANOVA were utilized for the analysisof the data.It is found that encountering student misbehaviors does not differ according to thegender, seniority and school level. While minor interventions do not differ according tothe gender, there is a meaningful difference between the teachers working at both thefirst and second level of primary school and the teachers working at secondary school.Also, there is a meaningful difference between the teachers working at both the first andsecond level of primary school and the teachers working at secondary school accordingto the dimensions of moderate interventions. The research indicated that more extensiveinterventions do not change according to the gender, seniority and school level.
Collections