Deniz kıyı koruma yapılarında tahkimatlar ve Giresun örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizin büyük kısmı denize kıyısı olması sebebiyle bazı problemlerle karşılaşılmaktadır. Bunlardan bir tanesi de dalgalardır. Bu sebeple kıyı koruma tahkimatları büyük önem taşımaktadır. En fazla etkilenen kıyılarımız ise Doğu Karadeniz'de bulunmaktadır. Ülkemizin büyük kısmı denize kıyısı olması sebebiyle bazı problemlerle karşılaşılmaktadır. Bunlardan bir tanesi de dalgalardır. Bu sebeple kıyı koruma tahkimatları büyük önem taşımaktadır. En fazla etkilenen kıyılarımız ise Doğu Karadeniz'de bulunmaktadır. Bu çalışmada ise genel olarak kıyı koruma tahkimatlarından bahsedilip Doğu Karadeniz'de bulunan Giresun ili sahil yolu çalışması incelenmiştir.Özellikle doğu karadeniz bölgesinde kıyı şeridinde yapılan dolguların korunması amacıyla tahkimat yapılması zorunluluğu doğmuştur. Bu sebeple dalgaların kıyı şeridinde bulunan yapılara zarar vermesini ve kıyı erozyonunu önlemek amacıyla kıyı tahkimatları , T mahmuzları ve dalgakıranlar büyük önem kazanmıştır. Doğu Karadeniz Sahil yolu kapsamındainşaa edilen Giresun – Espiye arası kıyı koruma yapıları incelenmiştir. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde kıyı koruma yapıları, dalga mekaniği hakkında genel bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise daha önce yapılan çalışmalardan bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ise uygulanmış olan kıyı tahkimatları ve T mahmuzlarının stabilite ve çevreye olan etkileri incelenmiştir. Dört ve beşinci bölümlerde ise konuyla ilgili sonuçlar ve önerilerden bahsedilmiştir. Altıcı ve yedinci bölümler ise kaynaklar ve eklerden oluşmaktadır. Uygulanan kıyı tahkimatları ve T mahmuzlarının amacına uygun ve stabilite sorunu olmadığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Mahmuz, Kıyı Tahkimatı, Dalgakıran, Kıyı koruma Yapısı Some problems are encountered because the majority of our country is coastal to the sea. One of them is waves. For this reason, coastal protection fortifications are of great importance. The most affected coasts are in the Eastern Black Sea.In this study, coastal protection fortifications were mentioned in general and the study of Giresunil coastal road in Eastern Black Sea region was examined. Particularly in the eastern part of the Black Sea region, due to the damage caused in the coastal area, sea filling has become inevitable. For this reason, coastal fortifications, T-spurs and breakwaters have gained importance in order to prevent damage to the coastal structure and to prevent coastal erosion. Coastal protection structures between Giresun and Espiye built within the scope of Eastern Black Sea Coastal route have been examined. The study consists of six parts. In the first part of the work, coastal protection structures, wave mechanics, are given general information. In the second part, the previous studies have been mentioned. In the third part, the applied coastal fortifications and the effects of T springs on stability and environment have been examined. In the fourth and fifth sections, conclusions and suggestions related to the topic are mentioned. The lower and seventh sections consist of welds and inserts. The result is that the coastal fortifications and T spurs are not suitable for the purpose of stability and stability problems.Keywords: Spur, CoastalArbitration, Breakwaters, CoastalProtection
Collections