Alman oryantalistlerin Hz. Muhammed sünnet ve hadis hakkındaki çalışmaları (1900-1950
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmamız iki bölümden olusmaktadır. Birinci bölümde Almanya'da oryantalistikçalısmaların baslangıcı ve oryantalistik faaliyetler içerisinde degerlendirilen slamarastırmalarının Julius Wellhausen, Ignaz Goldziher, Theodor Nöldeke, CarlBrockelmann gibi bazı oryantalistler tarafından yürütüldügünü ortaya koyduk. AyrıcaAlman oryantalistlerin Hz. Muhammed, Sünnet ve Hadis hakkında yazdıgı kitap vemakalelerin bir listesini verdik.Daha sonra bazı Alman oryantalistlerin görüslerini inceledik. Bunu yaparken IgnazGoldziher, Joseph Schacht, Johann Fück sıralamasını takip ettik.kinci bölümde Fück'ün, Hz. Muhammed'in hayatı, onun orijinal bir peygamberoldugu hakkındaki degerlendirmeleri, hadis ve sünnet hakkındaki görüslerini ele aldık.Netice itibariyle bu çalısmamızda Almanya'daki slam arastırmalarının büyük birgelisme gösterdigini ve diger ülkedeki çalısmalardan geri olmadıgını gördük. AyrıcaGoldziher ve Schacht gibi oryantalistlerin hadislerin sıhhatini reddederken Fück'ünbuna karsı çıktıgını müsahe ettik. This thesis which is submitted for an MA degree is entitled ?Studies of the GermanOrientalists on Prophet Muhammed Sunnah and Hadith 1900?1950? and consists of twomain chapters.In the first chapter we demonstrated that studies which are accepted as being thebeginning of the oriental studies and regarded within the oriental activities were carriedowt by Julius Wellhausen, Ignaz Goldziher, Theodor Nöldeke, Carl Brockelmann andsimilar scholars. In this chapter we also gave a list of boks and articles written byGerman orientalists. In the last section of this chapter, we examined and evaluated theviews of certain German orientalists. In doing this we tollowed the order of IgnazGoldziher, Joseph Schacht, Johann Fück.In the second chapter we studied the views of Fück regarding the life of the ProphetMuhammed, the nature of his prophethood, hadith and Sunnah.As a result, in this present work we showed that there is a significant progress in IslamicStudies in Germany and this is not less than the progress in other countries. We alsoobserved that while certain orientalists such as Goldziher and Schact reject the soundnessof the prophetical ahadith, Fück does not accept such a view.
Collections