Güneydoğu Anadolu Projesi`nin Doğu Akdeniz taşımacılığına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP)'ın Doğu Akdeniz taşımacılığı üzerine etkileri konulu çalışmamda GAP 'in genel tanıtımının yapılması amacıyla, projenin tarihçesi, bölgenin coğrafi konumu, sosyo ekonomik özellikleri, GAP İdaresinin kurumsal yapısı, Master Plan hedefleri ve altyapı yatırımları incelenmiştir. Güneydoğu Anadolu Projesi'nin bölge değerlendirilmesi, tarımsal gelişmeler, sanayi, kentsel, kırsal altyapı sektörleri ve toplumun sosyo-ekonomik anlamdaki atılımları da beraberce incelenerek yapılmıştır. GAP ile bölge bir `ihracat üssü`olarak benimsenmiş ve buna bağlı olarak projenin bölge ve Türkiye ekonomisi üzerindeki olası etkileri, tarımsal üretim ve sanayi üretiminin ihracatımıza olan etkileri araştırılmıştır. GAP'ın Doğu Akdeniz taşımacılığı üzerindeki etkileri 1991-2001 yılları arasındaki veriler dikkate alınarak Mersin Limanı özelinde değerlendirilmiştir. Güneydoğu Anadolu bölgesindeki mevcut ve gelecekteki üretim ve tüketim potansiyelleri göz önüne alınarak, Doğu Akdeniz taşımacılığının ithalat ve ihracat açısından da önemi üzerinde durulmuştur. ıı ABSTRACT In this study, the effects of the Southeastern Anatolia Project (GAP) on the transportation of the Southeastern Mediterranean, its geographical features, location, social aspects and the background of the GAP Project, the aim and scope of the Master Plan related to the infrastructure investments are analysed. The Southeastern Project is assessed with regard to agricultural and industrial development, urban, rural infrastructure and also related investments aiming at socio economic development of the region.. The region was accepted as an export center due to the Southeastern Anatolia Project with its impact on the regional and national economy, in general. The effects of the GAP Project on the Southeastern transportation is examined especially with respect to the Mersin Port, by taking the data between 1991 to 2001 into account. The Southeastern transportation is assessed, based on the GAP area's present and future production and consumption potentials considering the import and export activities of the area. Ill
Collections