Lojistik yönetiminde dış kaynak kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İş dünyasında şirket sayısını hızla artırarak, çok sayıda sektöre girmek, holdingleşmek geçmişte çok yaygındı. Genellikle şirketlerin büyüklüğü, kaç sektörde faaliyet gösterdikleri ve kaç işletmeye sahip oldukları ile ölçülüyordu. Bu model Türkiye'de de uzunca bir süre saygı görmüştür. Ülkemizdeki birçok sanayi grubu büyümelerini sektörlere yayılma ve şirket sayılarını artırma yoluyla sağlamışlardır. Ancak globalleşme ile birlikte artan rekabet unsuru da beraberinde bir takım yeni uygulamaları ve moda sloganları getirmiştir. İşte bunlardan oldukça kabul gören ve yaygın bir kullanım alanı bulan bir tanesi de ana iş (core business) ve buna bağlı olarak da dış kaynaklardan yararlanma (outsourcing) dır. Dış kaynak kullanımı günümüzde stratejik yönetim alanında üzerinde en fazla konuşulan ve en yaygın uygulanan yöntemlerdendir. Dış kaynak kullanımı özellikle lojistik ve bilgi teknolojileri alanında yaygın uygulama alanı bulmuş durumdadır. 3. parti (taraf) lojistik (3PL), lojistik outsourcing gibi isimler de verilen lojistikte dış kaynak kullanımı tedarik zinciri içindeki temel lojistik faaliyetlerinden birkaçının (ardışık olarak en az üç farklı faaliyet örneğin depolama, nakliye ve stok yönetimi) konusunda uzman olan lojistik şirketleri tarafından üstlenilmesidir. Bu tez, günümüzde yaygın olarak kullanılmaya başlayan dış kaynak kullanımı (outsourcing) kavramını, bunun sağladığı yararlan, uygulamadaki sorunları ve outsourcing kullanımında dikkat edilmesi gereken unsurları açıklamaktadır. In the past, increasing the number of companies to carry on activities in different sectors and to constititues holding companies used to be widely acceptable targets of business world. Generally, the size of companies used to be evaluated according to the number of sector they are involved and the number of enterprise they have. This model has been respected for a long period of time. In Turkey, many industrial groups has provided their improvements by doing activities in several sectors and by. increasing enterprises they own. The competition rising during globalisation, however, brings some new practices and new definitions into business processes. The most widely accepted and used ones are the pharese of `core business` and `outsourcing`. Today, outsourcing is one of the most discussed and widely applied methods in strategic management arena. Logistics and Information Technology are two areas where outsourcing practices are applied widely. The outsourcing in logistics, so called Third Party Logistics (3PL) or logistics outsourcing, is being undertaken some of fundamental activities within supply chain (successively three different activities: i.e. warehousing, shipping and inventory management) by logistics companies which are expert in their businesses.
Collections