Baba yoksunluğunun benlik kavramına etkisi ve babasız öğrencilerin problemlerinin hangi alanlarda yoğunlaştığının saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma baba yoksunluğu ile benlik kavramı arasında ilişkiyi saptamak ve babasız çocukların problemlerinin yoğun laştığı alanları belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. İstanbul ilindeki 12 ortaokulun birinci sınıfından 60 babasız, 60 babası olan öğrenci seçilerek incelenmiştir. Her iki gruptaki öğrencilerin yarısı kız, yarısı erkektir. Öğren cilere soru cetveli, Piers Harris Benlik Kavramı Ölçeği ve Problem Tarama Listesi uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda baba yoksunluğunun hem kız hem erkek öğrencilerin benlik kavramını olumsuz açıdan etkilediği bulunmuştur. Babalı ve babasız grupta problemlerin yoğunlaştığı alanlar açısından bir fark görülmemiş ancak babasız çocukla rın sorunlarının daha fazla sayıda olduğu bulunmuştur. Cinsi yetleri göz önünde bulundurularak gruplar karşılaştırıldığın da bu sonucun özellikle babasız kızlar açısından daha anlamlı olduğu görülmüştür.
Collections