Lozan Antlaşması`ndan günümüze Batı Trakya Türkleri`nin eğitim ve öğretim birliği sorunu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Lozan Antlaşması'ndan Günümüze Batı Trakya Türkleri'nin Eğitim ve Öğretim Birliği Sorunu` adlı çalışmamız, giriş ve dört bölümden oluşmaktadır. Tezin amacı, Batı Trakya Türkleri'nin eğitimini farklı yönleriyle yansıtmaktır. Giriş bölümünde, Batı Trakya bölgesi sınırlan ve tarihi ile ele alınmıştır. Ayrıca bölgenin nüfus yapısına dikkat çekilmiştir. Tezin ana bölümlerine geçmeden önce Batı Trakya Türk azınlık okulları ile ilgili bazı kavramlara açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Tezin birinci bölümünde, Lozan Antlaşması'ndan önce bölge Türkleri'nin eğitimine bakılmıştır. Bu bölümde ilkokul, orta öğretim kurumları ve medreselerdeki eğitim sistemleri incelenmiş, Osmanlı döneminin son yıllarına ilişkin saptamalar yapılmıştır. İkinci bölüm, Lozan Antlaşması'ndan günümüze kadarki süreç içerisinde Batı Trakya Türkleri'nin okul öncesi ve ilkokul eğitimini çeşitli başlıklar altında incelemektedir. İlkokullardaki sayısal gelişmeler, `yeni harf-eski harf uygulamaları, müfredat programlan, haftalık ders cetvelleri, tatil günleri, ders kitaplan ve öğretmenler ele alman konular arasındadır. Üçüncü bölüm, Lozan'dan günümüze Batı Trakya Türkleri'nin orta öğretimini kapsar. Azınlığın sahip olduğu iki lise incelendikten sonra bölgedeki farklı uygulamalara yer verilmiştir. Batı Trakya' daki medreseler de bu bölüm içinde ele alınmaktadır. Dördüncü bölümde ise, Lozan'dan günümüze kadar geçen dönem içinde, Batı Trakya Türk azınlığının sahip olduğu öğretmen dernekleri, kuruluş sırasına göre işlenerek değerlendirilmiştir. -ıx SUMMARY My study titled `Education Coherence Problem of Western Thrace Turks From Lausanne Treaty Until Today` is made of four chapters and one introduction. The scope of the thesis is to reflect different sides of education of Western Thrace Turks. The introduction chapter studies the history and borders of Western Thrace region, as well as the population structure. Before treating the subject included in the main chapters of the thesis some concepts regarding Western Thrace Turkish Minority Schools are explained. The education of the Turks in the region before the Lausanne Treaty is studied in the first chapter of the thesis. In this chapter the educational systems of the primary schools, high schools and Moslem religional schools are studied. These studies concern the last years of the Ottoman Empire. The second chapter is about the education of the Western Thrace Turks from Lausanne Treaty up today. Pre-school education and primary school education are studied in the coverage of different titles. Some of these titles are: Changes in the number of primary schools, application of `old and new scripts`, educational programs, weekly programs, holidays, school books and teachers. The third chapter is about the high schools from Lausanne up today. After the implementation of the two high schools for the minority, different applications in the region are studied. Also the Moslem religional schools are studied in that chapter. In the fourth chapter the associations of the Western Thrace Turkish teachers are studied from Lausanne up today in an order based on establishment date. -x
Collections