Yuvanın dil gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
47 - VII. ÖZET Bu çalışma, doğumdan kısa bir süre sonra yuvanın kollektif bakımına verilen 5-6.5 yaş çocuklar ile aynı yaş grubunda, ancak hep aile içi ortamda bireysel ilişki içinde büyüyen çocukların dil gelişimlerinin karşılaştırılması, böylece yuvanın dil gelişimi üzerine etkilerinin incelen mesi amacıyla düzenlenmiştir. Araştırmamızda olguları, İstanbul ilinde 3 kamu ku ruluşuna bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 50 çocuk ile kontrol olarak seç ilen evde büyüyen 50, top lam 100 çocuk oluşturmaktadır. Deneklerin yaşları 5-6.5 arasında değişmektedir. Ev grubunu oluşturan çocuklar kız ve erkek olarak eşit sayıdadır. Yuva grubunda ise kızlar erkeklerden 2 fazladır. Çalışmada, çocukların zekâ düzeyleri Wise testi, dil gelişimleri ise P.P.V.T.4nin Türkiye için standardize edil miş şekli kullanılmıştır. Veriler, ev ve yuva ortamında, yaş, cinsiyet, zekâ düzeyi, tek çocuk olup olmadıkları ile sosyo ekonomik düzey ve annenin eğitim düzeyine göre karşılaştırılmış tır. Yuva grubunda çocukların, evdeki çocuklardan daha iyi dil gelişimi gösterdiği belirlenmiştir. Evde büyüyen çocuklardan, daha düşük zekâlı, sosyo ekonomik düzey ve annelerin eğitim düzeyleri daha az olanların dil gelişim leri yönünden diğerlerine göre daha olumsuz yönde etkilen diği belirlenmiştir. Genelde yuvanın dil gelişimi üzerindeki olumlu et kisi ile özellikle riskli çocuklar için önemi vurgulanmış tır.
Collections