Adana ilinde organik tarım ürünleri tüketimi ve tüketici eğilimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya'da ve ülkemizde organik ürünlerin üretimi, pazarlanması ve tüketiminin önemi her geçen gün artmaktadır. Bu çalışmada Adana ili kentsel alanda yaşayan tüketicilerin organik tarım ürünleri tüketim yapısı ve tüketim eğilimleri incelenmiştir. Araştırma kapsamında veriler 451 kişi ile yapılan tüketici anketleri aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma alanındaki tüketiciler organik ürün tüketicisi olan ve olmayanlar olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Her iki gruba da anketler uygulanarak veriler toplanmıştır. Çalışmada elde edilen verilere çapraz tablolar, ki-kare analizi, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü ANOVA/Post Hoc Tukey testleri uygulanarak analizler yapılmış, sonuç ve öneriler oluşturulmuştur. Ayrıca Adana ili kentsel alandaki organik tarım ürünleri pazarının GZFT analizi yapılarak organik tarım ürünleri tüketimi ve pazarlamasının güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditler ortaya konmuştur.Elde edilen araştırma sonuçlarına göre bireylerin organik ürün tüketme ve tüketmeme nedenleri ortaya konulmuş ve gelecekte organik ürün tüketimine olumlu bakıp bakmadıkları belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda organik ürün tüketicilerinin toplam aylık gelir durumları, öğrenim seviyeleri, aylık gıda harcama tutarları ve medeni durumlarının organik ürün tüketimleri üzerine etkili olduğu belirlenmiştir. Organik ürün tüketmeyenlerin yarısından fazlası ise organik ürün fiyatlarının düşmesi, kolay bulunması ve organik ürün ile ilgili bilgi seviyelerinin artması durumunda, gelecekte organik ürün satın alma konusunda olumlu düşündüklerini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Organik Gıda, Organik Ürün, Pazarlama, Tüketim, Tüketici Eğilimleri In the world and in our country, the importance of production, marketing and consumption of organic products is increasing with each passing day. The purpose of this study is to determine the consumption of organic agricultural products and consumer tendencies in Adana.In this research data was collected through consumer surveys made with 451 people. In this research, consumers were divided into two groups as consumers and non-consumers. The data were collected with the help of the survey method in both groups. In this study, cross-tables, Chi-square analysis, independent sample t-test, one-way ANOVA-Post-Hoc Tukey tests by applying the analysis, conclusions and recom-mendations was created. In addition, the market for organic agricultural products is made of SWOT analysis in Adana. Strengths, weaknesses, opportunities and threats of consumption and marketing of organic agricultural products were introduced.According to the results of the research, the reasons of individuals' consumption or nonconsumption of organic products and whether they approved of the individuals were positive consumption of organic products in the future were obtained. The organic product consumers' total monthly income status, education level, marital status and monthly food expenditures are effective factors in the consumption of organic products. More than half of non-organic product consumers thinks positively about buying organic products in the future, in the case of fall in prices of organic products, easily reached and increasing of knowledge of organic products. More than half of non-organic product consumers thinks positively about buying organic products in the future.Keywords: Organic Food, Organic Product, Marketing, Consumption, Consumer Tendencies
Collections