Cumhuriyet Döneminde orta öğretimde çağdaşlaşma hareketleri (1924-1951)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Cumhuriyet Döneminde Orta Öğretimde Çağdaşlaşma Hareketleri (1924-1951)` adlı çalışmamız giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde bu çalışmanın amacı açıklanarak, konunun daha iyi ortaya konabilmesi için kendinden önceki dönemle kıyaslanması ve Cumhuriyet dönemi genel eğitim politikaları içindeki yerinin belirlenmesinin doğru görüldüğü anlatılmaya çalışılmıştır. Tezin birinci bölümünde Türkiye Cumhuriyeti'nin devraldığı eğitim ve öğretim kurumlarının kısa bir incelemesi yapılmış, geleneksel dönemin dini öğretiye dayalı eğitim anlayışının Tanzimat döneminde askeri kaygılarla yenileştirilmeye çalışılması ve ülkedeki azınlık okullarında verilen özel eğitim ile birlikte ortaya çıkan üç farklı eğitim modelinin yarattığı olumsuzluklar anlatılmıştır. İkinci bölümde, Atatürk'ün eğitim anlayışının ve Atatürk ilkelerinin Cumhuriyet döneminin eğitim politikalarının oluşmasındaki önemi incelenerek, genel eğitim sisteminin kurulması, örgütlenmesi, yaygınlaştırılması ve işlevsellştirilnesi amacı ile yapılan çalışmalar anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise Cumhuriyet dönemi eğitim politikaları içinde orta öğretim kurumlarının incelenmesine çalışılmış, orta öğretimin çağdaşlaştırılması, yaygınlaştırılması ve işlevselleştirilmesi ile ilgili gelişmeleri anlatabilmek için dönemin ünlü eğitimcilerinin görüşleri ile ders programlarının araştırılması gerçekleştirilmiştir. ill SUMMARY Our study of the topic, `Comtemporary Movements in the Secondary Education (1924- 1951 )` during the Republican Period is made up of an introduction and three sections. In the introductory section, the objective of this study is explained. To put forward the subject in a better way, effort was made to explain that it was correct to make the comparison with the previous period and determine its place in the general educational policies of the Republican Period. In the first part of the thesis, a short investigation is made regarding the educational and training institutions taken over by the Turkish Republic. Renewal operations during the Reformist Period due military anxieties towards the religious training of the traditional period is explained. Special framing given to the minorities in the country and the negative attitude arising because of the three different educational model is investigated. In the second part, investigation was made on the importance of Atatürk's educational understanding and his doctrines on the development of the educational policies in the Republican Period. Studies are explained aiming to show the establishment of the general educational policies, the organization, spreading out of the training and the operational procedures. In the third section, investigation is made of secondary education institutions during the Repuplican Period with their educational policies. To explain the developments m the modernization of the secondary education; spreading out the training and the operational developments opionions of famous trainers are analyzed and the training programs are investigated. IV
Collections