Kurum kültürüne ilişkin paydaş algıları: Adıyaman-Gölbaşı temel ve ortaöğretim kurumları
dc.contributor.advisor | Duran, Haci | |
dc.contributor.author | Öntürkler, Nurgül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:02:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:02:18Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136228 | |
dc.description.abstract | Eğitim, insan hayatında önemli bir yere sahiptir. İnsanları yaşama hazırlamakta ve meslek edinmelerini sağlamaktadır. Eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü okulların da bütün örgütler gibi kendine has bir kültürü vardır.Bu çalışmanın amacı; Gölbaşı'nda temel ve ortaöğretim kurumlarında kurum kültürüne ilişkin analiz paydaş algılarını tespit etmektir. Bunun için araştırmaya farklı özelliklere sahip dört ortaokul ve dört lise örneklem olarak seçilmiştir.Araştırmanın evrenini; Adıyaman ili Gölbaşı ilçesinde bulunan ortaokul ve lise öğretmenleri, öğrencileri ve öğrenci velileri oluşturmaktadır. Bu okullardan 110 öğretmen, 110 veli, 162 öğrenci olmak üzere toplam 382 örneklem alınmıştır.Bu araştırmada, Gölbaşı ilçesinde görev yapan öğretmenlerin, öğrencilerin ve öğrenci velilerinin algılarına başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak kurum kültürü analiz ölçeği kullanılmıştır. Kurum kültürü; okul atmosferi, fiziksel ortam, öğrenci potansiyeli, ders araç gereçleri, öğretmen ve veli alt boyutlarından oluşturulmuştur. Alt problemlerin çözümlenmesi amacıyla elde edilen veriler uygun istatistik paket programına aktarılmış, aritmetik ortalamaları, standart sapma değerleri ve frekans yüzdeleri hesaplanmıştır.Araştırma sonucunda; Öğrenci ve öğretmenlerde `Planlı çalışma okul başarısını arttırmakta`, velilerde ise `Okula devam başarıyı artırmaktadır.` önermesinin değerlerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurum, kültür, analiz. | |
dc.description.abstract | Education has an important role in human's life. It prepares human for life and enables to get professions. Education areas have distirctive feautures like other instutions.The goal of this study is to analyse the secondary school and high school instution culture in Gölbaşı, Adıyaman. Four secondary schools and four high schools having different features were chosen as samples.The stage of the study contains the teachers – students in secondary schools and high school's and student's parents in Gölbaşı, Adıyaman. In the scope of the resarch. The İnstitution Analysis Scale was used. It includes school atmosphere, physical environmet, potential of students, lesson equipments, teacher and parents. The datum obtained by means of scale were transferred to appropriate statics package programme in order to analyse sub arithmetic average, standart deviation values and frequency percentages were calculated.As a result of resarch, it was concluded that the values of theseis `Planned studying improves the succes of school` on students and teachers; and ` Attendance to school improves the succes` on parents are high.Key words; Institution, culture, analyiss. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Kurum kültürüne ilişkin paydaş algıları: Adıyaman-Gölbaşı temel ve ortaöğretim kurumları | |
dc.title.alternative | Instutions stakeholder perceptions: Basi̇c and secondary schools samples in Adıyaman-Gölbaşı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Corporate culture | |
dc.subject.ytm | Stakeholder behavior | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.identifier.yokid | 10065965 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383729 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |