Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Güler Bilen
dc.contributor.authorÜnal, Elif
dc.date.accessioned2020-12-07T11:01:44Z
dc.date.available2020-12-07T11:01:44Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136163
dc.description.abstractLimanlarımızın özellestirilmesine, Özellestirme Dairesi'nce önemverilmesi nedeni ile dıs ticaretin ana merkezi ve ülkenin önemli gelir kaynagıolan limanların üzerine dikkatler çekilmistir.Bu çalısmada liman özellestirme yöntemleri, dünyadaki uygulamalarıincelenmis, ülkemizdeki özellestirme amaçları, liman özellestirmesinin tercihedilme nedenleri belirtilmis, bugüne kadar Türkiye'de özellestirilen limanlarhakkında bilgi verilmistir.Edinilen bilgiler ısıgında özellestirilmesi üzerinde önemle durulan zmirLimanı'nın durumu incelenmistir.Çalısmanın sonucunda, Türkiye'de özellestirme konusuna bilinçliyaklasılmadıgı, özel sektöre devredilen limanlara devir sonrası yapılanyatırımlar, anlasma sartlarına baglılıkları gibi konuların takibine önemverilmedigi, limanların hangi kurulusun bünyesi altında olacagı ve denetimlerikonusunun açıklıga kavusturulması gerektigi ve kapsamlı bir limancılıkprogramının olusturulması kanaatine varılmıstır.Ülkemizde liman özellestirmesinin nedeni sadece elde edilecek gelirolarak görülmektedir. Limanlarımızın konumu ve elleçlenen yük miktarı ilegelirler göz önüne alındıgında verimli isletilmeleri için uzun vadeli planlama veuygun yatırımlar yapıldıgı takdirde limanlardan elde edilecek gelirler artacaktır.Bu yönde hareket etmesi daha uygun olacaktır.
dc.description.abstractThe attention is taken upon ports, due to Privatization Administration?spriority to privatizate ports which are the central point of foreign trade andessential revenue sourcesIn this study methods of port privatizations and implementation in othercountries are investigated, knowledge is given regarding port privatizationimplementations in Turkey and the reasons of choosing the port privatizationsexplained.As a conclusion it is convinced that approaching to privatization kavramıis not handled by conscious, tracing commitment of private sectors to thecontract, their investments to ports after delivery is not taken seriously.And also,Assignment of public ports to private sector is not planned for a long termand it is clearly seen the only target is to get renevue. If location of public ports,income, handling figures are considered, the renevue will be increased by havinginvestment for efficient management, this is more convenient way.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleLiman özelleştirmesinin Türkiye`deki ekonomik boyutunun incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing economical aspect of port privatization in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPorts
dc.identifier.yokid9003489
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid202867
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess