Türkiye`de kılavuzluk hizmetlerinin mevcut durumu ve Avrupa Birliği giriş sürecinde yeniden yapılandırma modelinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kılavuz kaptan, bir ülkeye gelen gemiye çıkan ilk kisi, ayrılan gemiye çıkan sonkisidir. Dolayısıyla ilk ve son izlenimi verecek kisi olarak, bir anlamda ülkesinin temsilcisidir.Meslek adamı olarak ise Kılavuz kaptan, belli bir kılavuzluk bölgesi içinde geminin birrıhtıma yanasması ve rıhtımdan ayrılması sırasında seyirle ilgili yerel ve operasyonel bilgisiile manevra yaptırma konusundaki uzmanlık deneyimini kullanarak gemiyi sevk ve idaredebulunan kisidir.Kılavuz kaptan kendi kılavuzluk bölgesindeki özel yasal düzenlemelerden ve obölgeye özgü kosullardan tam olarak haberdardır. Gemi Kaptanının ise bu bilgilerin hepsinesahip olması beklenemez. Kılavuz kaptan, geminin seyir durumunu etkileyebilecek bütünyerel unsurları bilir. Kuvvetli akıntılar, sıglıklar, feribot seferleri, deniz dibi tarama faaliyetlerive diger tehlikeler bunlar arasında yer alır. Kılavuzluk yaptıgı ülkenin dilini bildiginden buavantajını da haberlesmede kullanır. Bu çerçevede liman yetkilileri, deniz trafik hizmetleri(VTS), römorkörler, palamar personeli ve diger gemilerle önemli bir haberlesme baglantısıkurar.Kılavuzluk uzun vadede simdiye kadar bir hükümet için kendi denizlerini korumak,halkının ve deniz çevresinin güvenligini saglamak ve deniz yolu ile yapılan ticaretikolaylastırmak amacıyla saglanabilecek en etkili mekanizma olagelmistir. Etkilidir çünkü birgeminin kumanda merkezi olan köprüüstüne amacı kamu çıkarını korumak olan bir kisiyikonumlandırmaktadır.Buraya kadar verilen bilgilerin ısıgında, kılavuzluk, dünyada deniz güvenligi hizmetiolarak ve özel sektör, federasyon vb yapı ne olursa olsun mutlaka devletin gözetiminde olmasıgereken bir hizmet olarak kabul edilmektedir.Bu bilgiler ısıgında, kılavuzlugun Avrupa ve Türkiye deki durumu incelenmis;Türkiye'nin jeostratejik durumu da dikkate alınarak kamu agırlıklı VTS sistemleri ile entegrebir model üzerinde çalısılmıstır. Maritime pilot is the first man who embarks on foreign ships, and also the last menthat disembark off ships. Therefore, he is representative of his country who gives first andlast impression about his country. The maritime pilot's role is to assist the Master of a vesselduring the ship's passage to and from a berth in a given pilotage area, by providing localknowledge of navigational and operational matters combined with specialist ship-handlingexperience.The pilot is entirely familiar with the special regulatory requirements and uniqueconditions that exist in his specific pilotage area, and with which the Master of the vesselcannot be expected to be fully conversant. The pilot is wholly familiar with all the localfactors that might affect the navigation of the ship. These may include strong tidal flows,recent shoaling, ferry activity, dredging operations and other hazards.Maritime pilotage, by now, has been a efficient mechanism for a country who wants toprotect his sea security, safety, national interests and, equivalently, who wants to facilitate hisdomestic sea transportation. It is efficient, so because, this mechanism places a person, whosemain duty is to protect public interests, on the ship?s bridge.As we have mentioned above; it is understood that whatever structure of pilotagesystems (private companies, governmental company or pilot federation) they have to be understrict governmental control.In this work, the current applications of the maritime pilotage in Turkey and Europehave been presented and a new working model, which incorporates public VTS systems, withconsidering Turkey?s geostrategic position, has also been discussed.
Collections