Limanlarda kıyı yapısı değişikliklerinin liman trafiğine olan etkilerinin modellenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir liman tesisi veya kıyı yapısının, tesisin yapımından önceki veya yapı değişikliğisafhasında, seyir emniyeti açısından incelenerek, liman içindeki emniyetli manevrayayönelik etkilerinin tespitinin bilimsel olarak yapılmasına yönelik bir çalışma simülasyonyöntemiyle mümkündür. Simülasyon uygulamaları ile, sistemde başarısızlıkgösterilmesine neden olabilecek problemli noktaları tespit etmek ve ortadan kaldırmak,sistemin performansını en iyi duruma ulaştırmak için yapılması gerekenleri belirlemek,gerekiyorsa sistemi değiştirmek yada yeniden inşaa etmek ve böylelikle kaynaklarıdoğru kullanmak mümkün olmaktadır.Risklerin değerlendirilebilmesi için tercih edilen Environmental Stress Model (ES),sonuçların somutlaştırılması aşamasında standart sınır şartlarını belirleyebilmeindeksine sahip olması dolayısı ile bu tür araştırmalarda sıkça kullanılan bir modeldir.Bu araştırmada, örnek bir limanın coğrafi konumu, oşinografik, meteorolojik vetopografik yapısı ile deniz trafiği verileri simülasyona girilerek limanın modeliçıkarılmıştır. Mendirekli ve mendireksiz durumların liman trafiğine olan etkilerinibelirlemek için, değişik gemilerle ve limanda görev yapan pilotların da katılımıyla, çoksayıda uygulamalar yapılarak veriler kayıt altına alınmıştır. Tüm simülatöruygulamalarında elde edilen verilerin, ES Model kullanarak değerlendirilmesi ile limanyapısından kaynaklanan ve emniyetli manevraya etki eden gerilimler (stresler) ortayaçıkarılmıştır.Liman formunun mevcut yapısı ile değişikliğe uğraması planlanan formununoluşturduğu gerilimler, stres değerlendirme skalasına göre değerlendirilip kabuledilebilir ve kabul edilemez sınırları belirlenmiştir. Böylece hangi liman formununmanevralar açısından daha emniyetli olabileceği ortaya konmuştur. A project which is conducted with a view to ascertaining -in scientific terms- theeffects of a port facility or a construction ashore, before or during the constructionstages, on the safe maneuver by analyzing the matter to the extent of navigation safetycan only be possible with simulation systems. Due to simulation applications, it ispossible to ascertain and eliminate the hot spots that may cause any failure in thesystem, to find out the required actions in order to ensure the best performance, and ifneeded, to change the system or rebuild it and thus exploit the sources in an efficientway.Environmental Stress Model (ES) which is opted for the assessment of risks is afrequently-used model because of its index which enables to designate the standard limitconditions at the stage of concretizing the results.In this research, the model of port was formed by entering such data inputs of asample port into the simulation system as its geographic location, its oceanographic,meteorological and topographical structure, and the information related to its seatraffic. In order to determine the impacts of the breakwater on port traffic, numerousapplications were realized with varied vessels and with the participation of pilotsworking at the port, and subsequently these data inputs are kept under record. Upon theevaluation of all the data which was obtained from all the simulator applications in ESModel, the stresses which are stemmed from the structure of the port and affect the safemaneuver are presented.The stresses originated from respectively present and planned/future forms of theport were evaluated in accordance with the scale for stress assessment and then theiracceptable and unacceptable limits were fixed. Thus, it is put forward that which formof port would be more safe in terms of maneuvers.
Collections