Dış ticaret yüklerimizin taşınmasındaki terminal durumları ve liman yeterliliklerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüksek lisans bitirme tezimde, ülke ekonomimizin gelişmesine büyük katkısağlayabilecek, ticaretimize konu olan malların ekonomimize giriş-çıkış yaptıklarılimanlarımızın mevcut durumlarını, eksiklerini ve bunların nasıl giderilip, geliştirileceğineışık tutmaya uğraştım.Limanlarımızın Avrupa standartlarında çalışamaması, pek çok ithalat ve ihracatyüklerimizin komşu ülkelere ve oradan karayolu ile Türkiye'ye gelmesine sebep olmaktadır.Limanlarımızın bulundukları bölgelerde karayollarımızın yeterli olmayışı ve özellikledemiryollarımızın hemen hemen hiç bulunmaması, Türkiye'nin konteynerleşme süreciniolumsuz yönde etkilemektedir. Bütün bu nedenlerle pek çok armatör ya Türk Limanları'nauğramaktan vazgeçmekte veya Yunanistan, İtalya, Mısır, Kıbrıs, İspanya, Maltalimanlarından aktarma gemileri ülkemize hizmet vermektedirler ve Uluslararası alandaTürkiye limanları; düzenli hatların yükleme, boşaltma ve aktarma limanı olarakgörünmemektedir. Dolayısıyla aktarma limanı olarak sağlanabilecek büyük parasal ve prestijkaynaklar yitirilmektedir. Sonuçta ithalat ve ihracatçılarımız ödemeleri gerekenlerin çoküstünde paralar ödeyerek ve gecikerek mallarını ithal veya ihraç edebilmektedir.Ülkemizde, gelişmiş ülkelerdeki gibi büyük ölçekli ve belirli yüklerde uzmanlaşmışlimanların mevcut olmayışının önemli bir sebebi de mevzuattaki zorluklar olarakgösterilmektedir. Limanların demiryolu çıkış bağlantıları yetersiz olduğundan, sadecekarayolu kullanımı nedeniyle daha uzak sanayi merkezlerinde, bölgeye yakın limanlarlartercih edilmektedir. Bu nedenle ülkemizde az sayıda konvansiyonel ana liman yerine, kendibölgelerine hitap eden, transit yükler ile iş hacimlerinin desteklenmediği çok sayıda bölgesel,orta ölçekli limanlar yer almaktadır. In this thesis research, I tried to light the way for the Turkish sea terminals, which arethe leading sector for improving the country?s economical growth searching with theirsufficiency and conditions.Most of the import and export cargos are sailing via our neighbour countries? ports,reason for our sea terminals not enough have good level standarts in compare withEuropeans?. Turkish containerization process is affecting badly with our insufficienthighways and less railway connections.Such reasons make the ship owners and shipping lines to call other alternative portslike Greece, Italy, Egypt, Cyprus, Spain and Malta ports in spite of our sea terminals.Therefore our ports are not to be known as main ports. Additionally not being a connectionport makes lost of money from this global revenue. At the end of the day Turkish foreigntrade companies do pay more than their global rivals with and lost with expending muchtransit time transit at transfer ports.Turkish port legislations raise difficulties on being a commodity oriented port. Besidesscantiness of the port?s railway connections to manufacturing zones and the landway is theonly alternative for their connections, Turkey has very limited numbered conventional ports.On the contrary, small ports with their regional hinterlands are not enough for transitshipments and daily increasing volume of container shipments.
Collections