Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçi, Yavuz
dc.contributor.authorMermertaş, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2020-12-07T11:00:45Z
dc.date.available2020-12-07T11:00:45Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136022
dc.description.abstractEğitim, insana özgü unsurlara sahip ve süreklilik arz eden bir süreci ifadeetmektedir. Sosyal devlet ilkesine paralel olarak devlet okullarında verilen eğitiminsınırlı kalması ve hızla gelişen teknolojiye yetişilememe gibi durumlar, velilerinöğrencilerini özel okula göndermesine neden oldu. Velilerin özel eğitim kurumlarınıtercih nedenleri ve öğrencilerin memnuniyetlerini belirlemeye yönelik yapılan buçalışma üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümünde; eğitim-öğretimin temel kavramları tanımlanmış veliteratürden faydalanılarak eğitim hizmetlerinin kavramsal çerçevesi belirlenmeyeçalışılmıştır.İkinci bölümünde yine literatürden yararlanılarak, özel eğitim kurumlarınıntürleri, sınıflandırılması ve tanımlanması yapılmıştırÜçüncü bölümünde; Şırnak İlindeki özel eğitim kurumlarına giden öğrencivelilerinin özel eğitim kurumlarını tercih nedenleri ve öğrenci memnuniyetinietkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik araştırma çalışması yer almaktadır.Araştırma çalışmasının verileri SPSS.20.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Eldeedilen bulgularda, velilerin özel okul tercih nedenlerinin eğitim kalitesi ve özeleğitim kurumlarının hizmet kalitesinin olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca,öğrencilerin memnuniyeti üzerinde, eğitim ve hizmet kalitesinin doğrudan etkili, xiiidiğer faktörlerin ise dolaylı etkileri bulunduğu ve bu durumun demografik faktörleregöre değişmediği bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Özel Eğitim Kurumları, Veli, Öğrenci, Eğitim Kalitesi,Hizmet Kalitesi.
dc.description.abstractEducation, human-specific elements and have expressed an ongoing process.Social state principle parallel to the state schools the national education systemin the framework of the training given the limited number of students is more thanmaterial deficiencies and rapidly evolving technology reached, such as inabilityconditions, financial situation over the children of families to private schools startsending in education, private sector activity has increased.Why parents and students choose private educational institutions is todetermine the satisfaction of study consists of three main parts. In the first part of thestudy, defined the basic concepts of education and training services benefiting fromthe literature was to determine conceptual framework.In the second part, benefiting from literature, types of private educationalinstitutions, classification and identification is made, the reasons for choosing theseinstitutions and satisfaction factors are discussed.Final part of the study, parents of students going to private educationalinstitutions in the province of Şırnak of the reasons for choosing private educationalinstitutions and for the identification factors affecting student satisfaction researchstudy is located. SPSS.20.0 research study data were analyzed with the programpackage. The reasons for choosing private schools and private education institutionsquality of education was found the quality of service. Students' satisfaction, on thexvdirect effect of the quality of education and services, indirect effects of other factorsfound to vary by demographic factors, and the findings of this condition has beenreached.Key Words: Private Educational Institutions, Parents, Students, EducationalQuality, Service Quality.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel eğitim kurumlarının tercih nedenleri ile öğrencilern memnuniyeti arasındaki ilişki: Şırnak örneği
dc.title.alternativePrivate education institutions, which causes the choice with öğrenci̇lern the relationship between satisfaction: Şırnak example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent satisfaction
dc.subject.ytmEducation services
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmŞırnak
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.identifier.yokid10057383
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375435
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess