Okul yöneticilerinin stratejik liderlik özelliklerinin araştırılması: Gölbaşı örneği
dc.contributor.advisor | Duran, Haci | |
dc.contributor.author | Öntürkler, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:00:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:00:36Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/136004 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Adıyaman İli Gölbaşı İlçesinde görev yapan okul yöneticilerinin stratejik liderlik özelliklerini belirlemektir.Çalışmanın evrenini; Adıyaman ili Gölbaşı ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokul, ortaokul, lise yöneticileri ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerden 120 örneklem alınmıştır. Bu örneklemlerin 2'si şube müdürü, 20'si müdür yardımcısı, 3'ü bölüm şefi, 95'i öğretmendir.Bu araştırmada, Gölbaşı ilçesinde görev yapan, okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma kapsamında okul yöneticilerinin (Dönüşümsel uygulamalar, yönetimsel uygulamalar, etik uygulamalar, politik uygulamalar, iletişim becerileri ve bilgisel uygulamalar alt boyutlarından oluşan) Stratejik Liderlik özelliklerini ölçmek için Pisapia tarafından geliştirilen `Stratejik Liderlik Ölçeği` düzenlenerek veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Alt problemlerin çözümlenmesi amacıyla, ölçek aracılığıyla elde edilen veriler uygun istatistik paket programına aktarılmış, aritmetik ortalamaları, standart sapma değerleri ve frekans yüzdeleri hesaplanmıştır.Araştırma sonucunda; okul yöneticilerinin stratejik liderlik uygulamalarınınyüksek olduğu; stratejik liderliğin alt boyutları olan yönetimsel, etik ve politik uygulamalarınyüksek olduğu saptanmıştır. Bilgisel ve dönüşümsel uygulamaların ortadüzeyde, iletişim becerileri uygulamalarının ise diğer alt başlıklara göre az düzeydeyönetime yansıdığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan eğitimcilerin demografik özellikleri ile okul yöneticilerinin stratejik liderlik uygulamaları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Okul, Yönetici, Stratejik liderlik | |
dc.description.abstract | The aim of this resarch is to indicate the leadership feautures of school administrators who work in Gölbaşı county.This work consists of teachers and administrators of Primary, Secondary and high schools which are part of the Magament of National Education. One hundred and twenty samples were taken from administrators and teachers who work at these schools.Two of them deputy director, theree of them department chief ninety five of them teachers.In this resarch school administrators and teachers were consulted for their point of view about this subject.The scope of this resarch, to measure strategic leadership of school administrators strategic leadership measurement, which was improved by pisapia, was also editted by us to gather information (Related to transformational, admistrative, ethic, politic, informational, applications and communicational skills) with the aım of solving beginning level problems, datas that were obtained by means of scale were transferred to appropriate statistical package program and arithmetic average, standart deviation values frequency percentages were calculatedAt the end of the resarch, strategic leadership applications of school administrators and the parts of strategic leadershipthat are administrative, ethic and politcal applications have been determined in high degree. It was concluded that informational and transformational applications are in middle level, and communicational skills applicationshave little effect on school administration according to other subheadings.Also, meaningful difference wasn't foundbetween the demographic characteristics of educationists that joined the research and the strategic leadership applications of school administrations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin stratejik liderlik özelliklerinin araştırılması: Gölbaşı örneği | |
dc.title.alternative | The resarch of school administrators' strategi̇c leadership features: Gölbaşı example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Strategic management | |
dc.identifier.yokid | 10059930 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 386008 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |