Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Haci
dc.contributor.authorDemirel, Hasan Sertap
dc.date.accessioned2020-12-07T10:59:56Z
dc.date.available2020-12-07T10:59:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135907
dc.description.abstractBu araştırma; Gölbaşı'nda, ortaöğretim kurumları pansiyonlarında barınan öğrencilerin yemekhane, temizlik, pansiyon yönetimi, etüt, eğitim hizmeti ve pansiyon çalışanlarından aldıkları hizmet kalitesi hakkındaki algılarını tespit etmek için hazırlanmıştır. Yapılan araştırmada, deneklere 40'ar soru sorulmuştur. Örneklemin pansiyonlardan aldıkları hizmetin kalitesi konusundaki algılarını ölçmek, bu hizmetin öğrenci başarısına etkisi konusundaki algılarını ortaya çıkarmak ve çözüm önerileri üretmek amaçlanmıştır.Araştırma verileri; 2013-2014 eğitim öğretim yılı Adıyaman- Gölbaşı ilçesinde bulunan liselerin pansiyonlarında kalan 160 öğrenci örneklem alınmıştır.Araştırmada veriler beşli Likert ölçeklerine göre hazırlanarak derlenmiştir. Ölçek hazırlama aşamasında çok sayıda önermeyi içeren temalar hazırlanmıştır. Bu temaların pilot uygulamaları yapılmıştır. Her biri birer madde olan cümlelerden deneklerin beklenen manayı anlayıp anlamadıkları uzman görüşleri ile desteklenmiştir. Sonuçta bazı ifadeler elenmiş, toplam 6 kadar ifadeyi içeren önerme deneklere sunulmuştur. Anket uygulaması sonucunda, bu sorulara verilen cevaplardan hareketle sonuçlara ulaşılmıştır. Anket yöntemi vasıtası ile toplanan veriler freakans ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi yapılarak değerlendirilmiştir. +2 ve -2 aralığındaki tutumların aritmetik ortalamaları alınmıştır. Anket verileri tablolar halinde listelenmiştir.Pansiyonda toplam 326 kadar öğrenci kalmaktadır. Bu öğrencilerden 160'ı ankete cevap vermiş ve bu anketler değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, ankete katılan örneklemin pansiyonlardan aldıkları; yemekhane, temizlik, pansiyon yönetimi, etüt, eğitim hizmeti ve pansiyon çalışanlarından aldıkları hizmetin hizmet kalitesi hakkında kararsız bir algıya veya tutuma sahip oldukları gözlenmiştir.
dc.description.abstractThis research was done to find out the students' perception about cafeteria, hygiene, management of pension, etude, education service and service quality of pension workers. In the research, 40 questions were asked to each subject. Measuring the subjects' perceptions about the quality of pension service, revealing the perception about the effect of service on students'' success and producing solution were aimed.Research data was gathered from 160 subject students staying at the pensions of high schools in 2013-2014 education periods.In the research, the data was collected according to quinarylikert-scale. During the preparation of scale, the themes including many suggestions were prepared. Pilot practices of these themes were done. Whether subjects understood the meaning or not from Sentences each one is an item was supported by experts' opinions. As a result, some statements were eliminated and totally six statements including propositional statement were presented to the subjects. At the end of the application of questionnaire, results were collected by analyzing the responds to these questions. The raw data collected by questionnaire technique was evaluated with frequency, one-way variance analysis and F-Test. The arithmetic mean of +2 and -2 was calculated. The data of questionnaire was listed on tables.326 students were staying at pension. 160 of students responded to questions and the responds were evaluated. At the end of the research, it was found the students had indecisive perception about cafeteria, hygiene, management of pension, etude, education service and service quality of pension workers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGölbaşı ortaöğretim kurumları pansiyonlarında kalan öğrencilerin hizmet kalitesi algı düzeyleri
dc.title.alternativeStudents' perception levels of service quality staying in pensions of Gölbaşı secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBoardinghouse
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmEducation services
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.identifier.yokid10058722
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375441
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess