Show simple item record

dc.contributor.advisorAyan, Murat
dc.contributor.authorElverir, Mehmet Ramiz
dc.date.accessioned2020-12-07T10:59:06Z
dc.date.available2020-12-07T10:59:06Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135812
dc.description.abstractBu çalışma; işletme stratejisinde kurumsal (görsel) kimlik uygulamalarının vetasarım çalışmalarının önemini ve gerekliliğini, kurumsal kimlikte grafik tasarımınönemini, işletmelerin kurumsal kimlik oluşturma nedenlerini, kurumsal kimliğinfaydalarını ve kurumsal kimlik kılavuzunun gerekliliğini vurgulamayı amaçlamıştır.Araştırma nitel bir araştırmadır. Araştırmada belge incelemesi yöntemikullanılmıştır. Araştırmada bir kamu işletmesinin kurumsal kimlik kılavuzu örnekbelge olarak görsel açıdan incelenmiştir. Grafik tasarım bağlamında araştırmanınamacına ve önemine yönelik kapsamlı bir görsel içerik çözümlemesi yapılmıştır.Değerlendirme ve araştırmanın bulguları neticesinde örnek belge olarakincelemesi yapılan kurumsal kimlik kılavuzunun, ilgili Bakanlığın kurumsaldeğerlerini görsel açıdan başarıyla temsil ederek önemli bir misyon üstlendiği;kurumun stratejisiyle örtüşen, stratejik bir görsel uygulama olduğu; kurumunstratejisine, ilkelerine, kurumsal değerlerine olumlu katkı sağladığı sonucunavarılmıştır. Ayrıca kurumsal (görsel) kimlik uygulamalarının önemine ilişkinbirtakım öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Kimlik, İşletme Stratejisi, Grafik Tasarım
dc.description.abstractThis study has aimed to emphasize the importance and necessity ofinstitutional (visual) identity applications and design studies at businessstrategy, theimportance of graphic design in institutionalidentity, the reasons of establishinginstitutional identity for corporations, the benefits of institutional identity and thenecessity of institutional identitymanuals.This research is qualitative. In this research, document analysis method hasbeen used. In this study, an institutional identity manual of a public enterprise wasvisually examined as a sample document. A comprehensive visual content analysiswas performed for the purpose and importance of the study in the context of graphicdesign.As a result of the findings and assessment, it is concluded that the corporateidentity manual which was reviewed as sample successfully has represented therelevant Ministry's corporate values, undertaken an important mission, coincidedwith the organization's strategy, was a successful strategic visual application; andcontributed positively to organization's strategies, principles, corporate values. Inaddition, some suggestions are presented regarding the importance of corporate(visual) identification applications.Keywords: Corporate Identity, Business Strategy, Graphic Designen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletme stratejisinde kurumsal (görsel) kimlik uygulamalarının önemi
dc.title.alternativeIn the corporate business strategy (visual) the importance of identification of application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual identity
dc.subject.ytmBusiness strategies
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.identifier.yokid10055041
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375416
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess