Yüzer liman terminalleri: İşlevleri ve Türkiye kabotajını arttırıcı yönde bir model geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜZER LİMAN TERMİNALLERİ: İŞLEVLERİ VE TÜRKİYE KABOTAJINI ARTTIRICI YÖNDE BİR MODEL GELİŞTİRİLMESİSERHAT ÇELEBİOĞLU? Yüzer Liman Terminalleri: İşlevleri ve Türkiye Kabotajını Arttırıcı Yönde Bir Model Geliştirilmesi? konulu bu tez çalışmasında yurtiçi taşımacılığı karayolu, demiryolu ve denizyolu payları incelenmiş ve mevcut durum ortaya konmuştur. Mevcut limanlarımızda oluşan baskının giderilmesi ve kabotaj taşımacılık payının artırılması maksadıyla yük taşımacılığında karayollarının kullanım oranının azaltılarak kabotaj taşımacılığı ile dengelenmesi için yüzer konteyner terminali kullanılması çözümü geliştirilmiş ve kabotaj taşımacılığını artırmaya yönelik bir model önerilmiştir.Kara bağlantısız olarak tesis edilmiş yüzer bir konteyner terminali, limanlarımız ve yurtiçi yük taşımacılığında karayollarını kullanıma yönelik baskıyı azaltabilecektir. Tezin amacı 1,000,000 TEU kapasiteli bir yüzer konteyner terminalinin kabotaj taşımacılığını arttırmak için basit tasarımı ile birlikte fizibilitesini yapmak, elde edilen sonuçlara istinaden kabotaj taşımacılığı arttırmaya yönelik bir model çözümü ortaya koymaktır. Bu kapsamda 10 ayrı bölgeye konuşlandırılan 1,000,000 TEU kapasiteli yüzer konteyner terminalleri kullanılarak model çerçevesinde elde edilen teorik veriler ile karayolu taşımacılık modeli ve kabotaj taşımacılığını içeren kombine taşımacılık modelleri oluşturulmuştur.Dikdörtgen-duba şekilli yüzer konteyner terminali 1280m uzunluğunda, 236m genişliğinde tasarlanmıştır. Terminal üzerinde 7 porteyner çalışacaktır.Terminalin tahmini toplam maliyeti 342 milyon ? olup, işletme gelir ve giderleri dahil uygun fayda/maliyet oranının yakalanabilmesi için asgari TEU başına 105 ? aktarma ücreti alınacaktır. ABSTRACTFLOATING TERMINALS: FUNCTIONS AND A MODEL DEVOLOPING TURKEY?S CABOTAGESERHAT ÇELEBİOĞLUCompared to land, rail and air, sea transport has proven to have the largest contribution to the transport of goods and is witnessing a continuous growth over the years. The existing ports are dealing with an increasing flow of goods and transporting vessels, resulting in capacity problems. New innovations and technology are needed to solve these problems.One of the solutions proposed is to expand towards the sea. A floating terminal at a certain distance from land could reduce the pressure on these ports. The objective of this thesis is to examine feasibility of an offshore floating terminal model for container transshipment with an annual throughput of 1,000,000 TEU and the potential of an offshore floating terminal to develop the cabotage transportation around Turkey. Different locations around Turkey with high potential for the container transshipment have been proposed as possible locations for the floating terminal.The pontoon-shaped floating terminal has the function of creating protected waters for the vessels calling on it. The terminal has a rectangular- shaped layout with a length dimension of 1280m and a width of 236m. Berthing facilities and 7 quay portainers are provided at the lee side of the terminal for the loading and unloading operations of the containers.The floating terminal is to be built from a number of elements connected to each at the terminals final location. The total construction cost of the terminal including the necessary equipment is estimated for 342 million Euros. The terminal revenues are represented in the transshipment fee that the shipping liners must pay when using the terminal. According to the results of the financial analyses, a minimum fee of 105 Euro per TEU must be charged in order to make the terminal cost-effective.
Collections