Astım eğitim programlarının astımlı çocukların tedavisi ve izlenmesi üzerine olan etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, astım eğitim programlarının, astımlı çocukların tedavisi ve izlenmesi üzerine olan olumlu etkileri varsa yımını doğrulamak amacı ile 140 astmalı çocuk ve aileleri üze rinde yapılmıştır. Hastalar ve aileleri için, her hastanın bir kez katılması şartıyla, haftada bir gün, bir saat süren eğitim toplantıları düzenlenmiştir. Eğitim toplantıları; aileleri astıma konusunda bilgilendirmek, hastalıktan korunma yolları hakkında gerekli bilgileri vermek, ilaçları doğru kullanma yöntemlerini göstermek amacıyla düzenlenmiştir. Eğitim toplantıları bir uzman hemşirenin önderliğinde uygulanmıştır. Eğitimde; pano, broşür, şema, dergi gibi materyallerden yararlanılmıştır. Toplantılardan önce hastalar ve aileleri hakkında bilgi edinmek ve hastalık hakkında ne kadar bilgi sahibi olduklarını ölçmek amacıyla çalışma grubu olarak seçilen 70 olguya bir anket uygulanmıştır. Eğitimden sonra toplantı öncesinde verilen anke tin benzeri bir form, hastalık hakkında edinilen bilgilerde bir artış olup olmadığını test etmek amacıyla uygulanmıştır. Ayrıca eğitimden sonra hastalarımıza; okula gidemerae acile ve doktora başvuru sıklığını 3 ay takip etmek üzere bir hasta takip formu verilmiştir. 70 astmalı olgu da çalışma grubumuzu karşılaştırmak üzere araştırmalarımıza aldığımız 140 astmalı hasta ve aile leri arasından alınmıştır. Kontrol grubuna eğitim öncesi ve sonrasında çalışma grubumuza verdiğimiz anket formları benzeri bir form uygulanmıştır. Çalışmamıza katılan ailelerimizin eğitimleri genellikle ilkokul düzeyindedir. Çalışma ve kontrol gruplarındaki annelerin çoğunluğu ev hanımıdır, babalar ise ticaret, serbest meslekmuhasebecilikle uğraşıp kendi işlerini yapmaktadırlar. Aileleri miz orta sosyoekonomik düzeydedirler. Uyguladığımız eğitim programında as.tma krizini başlatan etkenler, allerjiye yol açan maddeler, ilaçların yan etkileri akarlar ve yaşadıkları yerler hakkında verilen bilgiler olgula rımız için yeterli olurken, aşıların etki süreleri ve aerosol tedavisi için verilen bilgilerden yeteri kadar yararlanamadık ları görülmüştür. Eğitim programlarımızın kendi kendini idare etme ve bilgi düzeyi üzerinde olumlu etkileri saptanmıştır.
Collections