Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Mücahit
dc.contributor.advisorTekin, Kemal
dc.contributor.advisorAlkış, Hüseyin
dc.contributor.authorKilinç, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-07T10:58:30Z
dc.date.available2020-12-07T10:58:30Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135723
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Adıyaman ilinin YGS ve LYS sınavlarındaki başarısınıolumsuz etkileyen faktörleri ortaya çıkarmak ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerigeliştirmektir. Çalışmanın teorik kısmı, literatür taraması ve çeşitli bilimselçalışmalardan elde edilen bilgilerden, alan çalışması verileri ise Adıyaman ili merkezilçede yer alan ortaöğretim okullarındaki paydaşlara (yönetici, öğretmen, veli veöğrenciler) uygulanan anket verileriyle derlenmiştir. Araştırmada evren olarakAdıyaman merkez ilçedeki 39 ortaöğretim okulu, örneklem olarak da merkez ilçedeyer alan 21 ortaöğretim okulu alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak`Anket` yöntemi uygulanmıştır. Uygulama sonucunda toplam 1556 geçerli anketdeğerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada elde edilen veriler `Faktör, Güvenirlik,Frekans` gibi istatistiki analizlere tabi tutulmuştur. Veriler SPSS istatistik programıyardımıyla bilgisayar ortamında değerlendirilmiştir.Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğrencinin okulda aldığıeğitim-öğretimin üniversite sınavlarına hazırlık için yeterli olmadığı, öğrencilerinüniversite sınavlarına hazırlığı son seneye bırakmalarının başarılarını olumsuzetkilediği, öğrencilerin okul dışı destekleyici eğitim (dershane, kurs veya özel ders)desteğine ihtiyacı oldukları, maddi imkânların yetersizliğinin öğrenci başarısınınönünde bir engel olarak görüldüğü, velilerin eğitim-öğretim noktasında yeterincebilinçli olmadığı ve ilgisiz oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Adıyaman, YGS ve LYS, Başarı, Başarıyı Etkileyen Faktörler
dc.description.abstractThe aim of this research is to find out the reasons of failure in YGS and LYS(University Exams) in Adıyaman and to develop solution suggestions for theproblems. Theoretical part of the research is made up of literatural scan and variousdifferent scientific research data; while area research is made up of the data collectedfrom the questionnaires applied to shareholders (management staff, teachers, studentsand parents) in high schools in Adıyaman Centrum. 39 high schools in wholeAdıyaman city have been regarded as universe of the research and 21 high schools incentral Adıyaman have been regarded as sample of the research. Data collection toolfor the research is `questionnaire`. As a result of the application of research 1556 validquestionnaires have been evaluated. Data collected from the research has been exposedto statistical analyses such as `Factor, Reliability, Frequency`. The data has beenevaluated on digital environment with SPSS statistics programme.According to the data collected as a result of analyses it has been seen thatpreparing for the exams in the last school year is negatively effective; the education atschool is not adequate for university exams; students need supportive education fromcourses and tutorial lessons out of the school, lack of financial potential is an obstaclefor student's success and the parents aren't conscious enough and they areuninterested. Key Words: Adıyaman, YGS and LYS, Success, Factors Affecting Successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYGS ve LYS için analitik bir çerçeve eğitimde geri kalmışlık nedenleri ve çözüm önerileri: Adıyaman ili örneği
dc.title.alternativeAn analitic frame for YGS and LYS (University Exams), reasons of being undeveloped in education and solution suggestions: Adıyaman example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmAdıyaman
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10058039
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375432
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess