Adana ilinde tüketicilerin gıda ürünlerini satın alma ve gıda güvenilirliğine ilişkin tutum ve davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile; Adana il merkezinde yaşayan tüketicilerin gıda ürünleri satın alırken ve tüketirken sağlıkları ile ilgili riskler konusunda bilgi düzeyleri ve tutumları incelenerek, gıda tercihlerinde rol alan faktörler ve gıda güvenliği ile ilgili davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, Adana il merkezinde yaşayan 385 gıda tüketicisine anket formunun yüzyüze görüşme yöntemiyle uygulanması sonucu elde edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi için SPSS 17.0 paket programından yararlanılarak, kategorik değişkenlerin karşılaştırılmasında Ki Kare test Faktör Analizi test istatistiği kullanılmıştır.Çalışmaya katılan tüketicilerin yaş ortalaması 41.06±0.524 dir. Bunların %49.6'sı erkek %50.4' ü kadındır. Tüketicilerin %40,8'inin gıda ürünün üzerindeki etiket bilgilerini okudukları, %59,2'sinin ise okumadığı; açıkta satılan yiyecekleri alma durumuna %80,5'i hayır, %19,5'i evet yanıtını verdikleri görülmüştür. Tüketicilerin %86'sının kendinin ya da bir aile yakının herhangi bir gıda zehirlenmesi geçirmediğini belirttikleri görülmektedir. Araştırma verileri ile yapılan istatistiksel analizler, bayanların ve orta yaştaki katılımcıların, erkeklere ve gençlere göre, gıda satın almada daha dikkatli ve gıda güvenliği konusunda daha ilgili olduklarını göstermiştir. Ayrıca eğitim düzeyi arttıkça daha bilinçli alışveriş yapıldığı ortaya çıkmıştır. Hemen her katılımcının kalite güvenlik sistemleri hakkında bilgi eksikliklerinin olduğu saptanmıştır This investigation was planned and carried out, food consumers living in Adana, when purchasing and consuming health risks associated with the level of knowledge and attitudes examined food preferences factors involved and food safety-related behaviors aimed to determine. Data of the study, 385 food to consumers living in the city of Adana questionnaire to be administered by interview method was obtained.The statistical analysis of the data was performed using the SPSS 17.0 software package and Chi-Square test or Factor Analysis test conducted for comparison of categorical variables. The average age of consumers who participated in the study is 41.06 ± 0.524. Of these, 49.6% were male while 50.4% were female. 40.8% of consumers' reads the information on the label of food products and % 59.2 of them don't read. Buying the food sold in the open state 80.5% no, 19.5% answered yes by the consumers. 86% of consumers said that; themselves or a close family member did not have a case food poisoning.Research data and the statistical analysis, women and middle-aged participants, men and young people, according to the more cautious in buying food and have shown that they are more concerned about food safety. It also increases the level of education was made more conscious shopping has emerged. Just about every participant's quality assurance systems that have been identified lack of information.
Collections