Yönetici davranış tarzlarının çalışanlar üzerindeki etkisinin başarıya yansıması (Adıyaman ili eğitim kurumları örneği)
dc.contributor.advisor | Çelik, Mücahit | |
dc.contributor.author | Çiçek, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:56:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:56:56Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135514 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile devlet okullarında görev yapan yöneticilerin davranış tarzlarının çalışanlar üzerinde etkisinin okul başarısına etki düzeyleri ele almaya çalışılmıştır. Yöneticilerin davranış tarzlarının çalışanlar üzerinde etkisinin okul başarısına yansımasını tespit etmek için işgörenlerin yöneticileri ile ilgili görüşlerini soru formu kullanılarak saha araştırma yöntemi kullanılmıştır. Soru formunun birinci bölümü altı bağımsız değişkenden ve ikinci bölümü ise; yöneticilerin davranış tarzlarının çalışanlar üzerindeki etkisinin başarıya yansımasını tespit etmek için dört gruptan oluşan 23 maddelik bir soru formu oluşturulmuştur. Soru formu, Adıyaman ilindeki okullarda görev yapan yöneticilerin davranış tarzlarının çalışanlar üzerindeki etkisinin başarıya yansımasının etki düzeylerini tespit etmek amacıyla 737 işgörene (öğretmen) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; yöneticilerin davranış tarzlarının çalışanlar üzerindeki etkisinin başarıya yansımasının öğretmen görüşlerine göre, okul yönetiminin okulda sergilemiş olduğu davranışların öğrenci başarısını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Yöneticilerin sergiledikleri tutum ve davranışlar başarıyı etkilemektedir. Demokratik, çalışanları motive edebilen, çalışanlarla iyi iletişim kurabilen, onlara değer veren, katılımcılığa teşvik eden, örnek davranış sergileyen yöneticiler, çalışanları olumlu yönde etkilemekte ve bu tarz davranışlar çalışanların başarısına pozitif ivme kazandırmaktadır. Çalışanlara olumlu liderlik özelliklerini yansıtabilen yöneticilerin okullarında öğrenci başarısının olumlu etkilendiği görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Yönetici, Lider, Öğretmen, Öğrenci, Başarı | |
dc.description.abstract | This research deal with influence of administrator behavior types on government employees reflect on success. For quantification reasons about how the influence of administrator behavior types on teachers reflect their school life success, some question forms have been prepared to be used in field research about teachers' opinions on their administrators. The survey is divided into two. First section has six different variables. Second section has question groups to find out how the influence of administrator behavior types on employees on success. It has four question groups and 23 total different questions. Question form has been applied 737 workers (teachers)Research results show that according to the opinions of the workers (teachers) of how the influence of administrator behavior types on employees reflect on success, it was determined that the behavior the school administration showed in school affected student success. Administrators' behaviors and attitudes reflect on success. Democratic, employee motivator, good communicator administrator who cares on employees, gives esteem, promote and who has exemplary behavior reflects on their employees' success and they gain positive acceleration to them. The administrator who reflects positive leadership to their employees, also effect students who study their schools. Analyze results show that, student, teacher and administrator relationships effect their success on direct proportion.Keywords: Administrator, Leader, Teacher, Student, Success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yönetici davranış tarzlarının çalışanlar üzerindeki etkisinin başarıya yansıması (Adıyaman ili eğitim kurumları örneği) | |
dc.title.alternative | How the influence of administrator behavior types on employees reflect on success (Educational institutions of the province of Adıyaman example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.identifier.yokid | 10047655 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 364985 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |