Show simple item record

dc.contributor.advisorSerin, Ahmet Emin
dc.contributor.authorÖzkan, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-07T10:56:03Z
dc.date.available2020-12-07T10:56:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135406
dc.description.abstractSağlıklı yaşamı devam ettirmek amacıyla, insanların ve toplumun sağlığını korumaya yönelik olan termal turizm; pek çok hastalığı tedavi etmek, stres ve bedensel yorgunlukları ortadan kaldırmak ve fiziksel tedavi-bakım özellikleriyle sağlık turizminin en önemli parçalarından biridir. Türkiye'nin turistik ürün çeşitlendirme stratejisi kapsamında geliştirebileceği alternatif turizm çeşitleri arasında sağlık amaçlı olma, tüm yıl yapılabilme, diğer turizm türleri ile entegre olabilme, farklı bölgelere yayılmış olma, konaklama süresinin uzun olması ve termal turizm tesislerinin ortalama doluluk oranı yüksekliği gibi özellikleri ile termal turizm ilk sıralarda yer almaktadır. Sağlık Bakanlığı istatistiklerine göre ileri yaştaki kişilerin turizm potansiyeli, sağlık turizmi yatırımcıları açısından önemli bir fırsat olarak görülmektedir. Bilhassa gelişmiş ülkelerde insan ömrü tıpta yaşanan gelişmelerle beraber uzamaktadır. Bu sebeple üçüncü yaş grubu turizmi beklentisi içinde olan ülkeler için potansiyeli yüksek bir kitledir. Bu kitlenin tatil seçimi genellikle sıcak ülkeler ve sağlık turizmi hizmetleri doğrultusunda olmaktadır. Çalışmanın temel amacı termal turizm ve üçüncü yaş turizminde müşteri tatminini saptamaktır. Bu doğrultuda Bolu İli Karacasu termal tesislerinde konaklamakta olan 120 müşteriye anket uygulanmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. Analizler SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre termal turizm ve üçüncü yaş turizmi kapsamında konaklayan müşteriler tesislerden memnundur.Anahtar Kelimeler, Termal Turizm, Üçüncü Yaş Turizmi, Müşteri Tatmini
dc.description.abstractIn order to maintain a healhy life, to protect the health of the people and society of thermal tourism; to treat many diseases, stress and relieves fatigue and eliminating bodily physical treatment-is one of the most important parts of health tourism with care. Turkey's tourist product diversification strategy aimed at extending the scope of alternative types of tourism between health, integrated with other types of imaging, tourism all year, spread out over different zones, thermal tourism facilities in the long duration of the accommodation, and the average occupancy rate for the first time, the thermal tourism with characteristics such as height. According to statistics from the Ministry of health, the tourism potential of advanced age persons, health tourism is seen as an important opportunity for investors. In particular, the developed countries have experienced improvements in human life together. For this reason, third age for countries that are in the age group of the tourism potential of high expectation. This mass is usually hot countries and health tourism holiday selection services is in accordance with.The main purpose of the study of the thermal tourism, and third to determine customer satisfaction the age tourism. In this respect, Bolu Province accommodating 120 customer survey applied to the thermal facilities in Karacasu, and interpreted the results. Analysis made in SPSS 16 the package program. According to the results of the analysis of thermal tourism and customers staying facilities within the scope of the third age tourism.Keywords, Thermal Tourism, Third Age Tourism, Customer Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir modern işletme yaklaşımı olarak dünya sağlık ve üçüncü yaş turizmi işletmelerinde müşteri tatmininin rolü: Bolu Karacasu örneği
dc.title.alternativeA modern approach to business and three years as a world health tourism business role of customer satisfaction: Bolu example Karacasu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThermal facilities
dc.subject.ytmThermal tourism
dc.subject.ytmMedical tourism
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmThird age tourism
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.identifier.yokid10010981
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364993
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess