Show simple item record

dc.contributor.advisorSerin, Ahmet Emin
dc.contributor.authorDoğru, Nurcan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:56:07Z
dc.date.available2020-12-07T10:56:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135385
dc.description.abstractPazarlama iletişimi kavramı; tüketici ve işletme arasında ortak bir nokta oluşturarak, değişim sürecini kolay hale getiren bütün pazarlama karması elemanları şeklinde ifade edilmektedir. Müşteri tarafından algılanan ve müşterinin satın alma davranışına etki edebilecek bütün işletme faaliyetleri aynı zamanda pazarlama iletişiminin bir parçasıdır. Bu konuda özellikle organ bağışının sosyal pazarlamasının yapılması, konuyla ilgili algıyı arttıracaktır. Organ bağışı, herhangi bir organın, hastalık ya da yaralanma gibi nedenlerle normal görevini yerine getirememesi durumunda uygulamaya konulan bir tedavi biçimidir. Türkiye'de ve dünyada yetersiz organ bağışı nedeniyle birçok insan hayatını kaybetmekte veya sakat kalmaktadır. Sağlık ve sosyal konularda toplumun ve bireyin davranışını değiştirmeyi ve toplum yararına iyileştirmeyi amaçlayan sosyal pazarlama olgusu, organ bağışı açısından da düşünmek önemli bir konudur. Çalışma kapsamında Abant İzzet Baysal Üniversitesi tıp öğrencilerinin organ bağışı ile ilgili tutum ve davranışları araştırılmış ve sosyal sorumluluk kapsamında organ bağışının arttırılmasına yönelik önerilere yer verilmiştir. Çalışmada yöntem olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anketler literatür taraması sonucunda oluşturulmuş ve SPSS 16 paket programında çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tıp öğrencilerinin organ bağışı hakkında bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Organ Bağışı, Pazarlama, Sosyal Pazarlama
dc.description.abstractThe concept of marketing communications; by creating a common point between the consumer and the business, making it easy to change process that is expressed in the form of the elements of the marketing mix. Perceived by the customer and the customer's purchasing behavior can impact an integral part of all business activities at the same time, marketing communications. This topic is particularly relevant in the social marketing of organ donation, will increase the perception. Organ donation, organ, disease or injury in case of normal duty for reasons such as failure by implemented a form of treatment. Due to the lack of organ donation in the world and in Turkey, many people are injured or losing your life. Health and social issues for the benefit of society and individual behavior change, and community improvement, in terms of social marketing aimed at I think organ donation is an important issue. Working within the context of Abant İzzet Baysal University medical students researched organ donation-related attitudes and behaviors and social responsibility within the scope of the recommendations aimed at increasing organ donation. Study method was used as a survey technique. Surveys of the literature created and as a result of the SPSS package program, 16, have been resolved. According to the results of research, medical students have been found to be inadequate levels of knowledge about organ donation.Keywords: Organ Donation, Marketing, Social Marketingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal pazarlama yaklaşımının organ bağışına etkisi: Abant İzzet Baysal Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir tutum araştırması
dc.title.alternativeSocial marketing approach for organ effect: An attitude survey on students of Abant İzzet Baysal University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTissue and organ procurement
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.identifier.yokid10010418
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375449
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess