Ticari gemilerin karbondioksit emisyon etkilerinin değerlendirilmesi ve analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ticari gemi kaynaklı deniz taşımacılığı, diğer taşıma modlarına göre en yeşil taşımacılık şekli olmasına ve beher mil başına taşınan birim yükte en düşük karbondioksit emisyonunu salmasına rağmen yılda yaklaşık 1 milyar ton CO2 emisyonu ile toplam küresel karbondioksit emisyonların %2,7sinden sorumludur. Dünya yüzey sıcaklığını +2°C kritik sıcaklığın altında tutmaya yönelik olarak IMO, gemi tipi ve operasyonuna bağlı verimliliğin arttırılıp, beher ton/mil bazında mevcut CO2 emisyon değerlerini düşürmeye, başta yürürlülüğe giren EEDI olmak üzere alternatif yöntemler ile çalışmaktadır. Dünya üzerindeki toplam ticari gemi kaynaklı CO2 emisyonlarını düşürmek üzere, artan deniz ticaret hacmine paralel artan enerji ihtiyacını da karşılayacak daha enerji verimli gemilere ihtiyaç duyulmaktadır. CO2 emisyonlarını azaltıcı tedbirler, aynı zamanda verimliliği arttıracak ve yakıt tasarrufu sağlayacak tedbirlerdir. Yakıt tasarrufunu en yüksek oranda değiştiren parametre gemi hızıdır. Çalışmada farklı tip ve tonajdaki gemilerin seyir hızlarının kademeli olarak azaltılması durumlarında, asgari ticari karlılık ile servis verilebilecek ekolojik hız sınır değerlerinin belirlenmesinde duyarlılık analizi kullanılmıştır. Daha yavaş seyir süratleri neticesinde, servise giren ilave gemilerin toplam filo yönetiminin optimum düzeye çekilmesi için gemi günlük kira ve operasyonel maliyetler içinde, yakıt bedeli miktarı değişimlerinin de gemi işletmeciliği yönünden analizini ortaya konulmuştur. Deniz taşımacılığına duyulan talep ve bu talebi karşılamak üzere fosil yakıtlarının gelecekteki yirmi veya otuz yıl daha birincil enerji kaynağı olarak kullanılacakolan dünyamızda, CO2emisyon azaltıcı faaliyetlerden gemi hızının düşürülmesinin global çevreye olan etkilerinin, insan düşünce sistematiği içerisinde analizine yönelik bir çözüm metodolojisi sunulmaya çalışılmıştır. Commercial marine fleet transportation, which is the greenest form of transport in terms of carried payload per mile for each unit and in spite of the lowest CO2 emissions, it is still responsible about 1 billion tons of CO2 emissions per year and the total global carbon dioxide emissions of 2,7%. In order to keep world?s surface temperature below the critical +2°C, IMO works with alternative methods especially in the EEDI, to increase the productivity depending on the type and operation of the shipto reduce current CO2 emissions each ton/mile basis.More energy-efficient vessels are necessary due to increasing volume of maritime trade in parallel to meet the growing energy demands and reduce total CO2 emissions. Measures to reduce CO2 emissions also increase efficiency and fuel-savings. The most significant parameter of fuel economy is the speed of the ship.Sensitivity analysis was used to determine the ecological speed limits of vessels in terms of minimum commercial profitability by gradual reduction in operating speeds. Also, ship management analysis put forward fuel cost changes in ship daily charter rate and operational cost withdrawal of total additional vessels entering the fleet management service because of slow steaming.The demand for maritime transport and in order to meet this continuous demand of the world, the fossil fuels will be used for next twenty or thirty years as a primary source of energy. Consequently a solution methodology for the effects of slow steaming to the global environment is presented as a CO2 emission reduction activity under the systematic analysis of human thought.
Collections