Show simple item record

dc.contributor.advisorAşcı, Hatice Bahar
dc.contributor.authorErkuş, Nurcan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:55:01Z
dc.date.available2020-12-07T10:55:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135265
dc.description.abstractİş tatmini, işin özellikleri ile çalışanların istekleri birbirine uyduğu zaman gerçekleşen ve çalışanın işinden hoşnutluk duymasını sağlayan bir olgudur. Örgütün amaçları, iş tatmin düzeyi sağlandığında çalışan için önem taşır. Bu nedenle, hem örgüt hem de çalışan açısından önemli olan çalışanların iş tatmin düzeylerinin belirlenmesine yönelik olarak dünyada ve ülkemizde yapılan birçok araştırma mevcuttur. Ancak, ülkemizde temizlik sektörü çalışanlarının iş tatmin düzeyinin belirlenmesine yönelik çalışmalar yok denecek kadar azdır.Bu araştırmanın amacı; yukarıda belirtilen ihtiyaçtan yola çıkarak, alışveriş merkezlerinde temizlik personeli olarak çalışanların iş tatmin düzeyini belirlemek ve bundan sonra yapılacak olan çalışmalara ışık tutmaktır.Bu çalışmada önce, alışveriş merkezlerinde çalışan temizlik personelinin çalışan profili ve demografik özellikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Ardından, temizlik personelinin iş tatminini etkileyen faktörler ve iş tatmin düzeyleri analiz edilmiştir. Ayrıca, temizlik personelinin iş tatmin düzeyinin örgütsel ve bireysel sonuçları ile işten öncelikli beklentilerine yönelik bazı değerlendirmelere yer verilmiştir.Bu çalışmadan elde edilen önemli sonuçlar şu şekilde özetlenebilir; Alışveriş merkezlerindeki temizlik sektörü çalışanları genel olarak iş tatminsizliği yaşamaktadır. Temizlik sektörü çalışanları için özellikle iş tatminsizliğini etkileyen en önemli iki unsur, ücretlerin düşüklüğü ve iş güvencesine yönelik kaygılarıdır.Anahtar Kelimeler: İş tatmini, tatminsizlik, temizlik sektörü, alışveriş merkezleri.
dc.description.abstractJob satisfaction is the case provide satisfaction saturation that exist when the characteristics of job and employee requests fits each other. The objectives of the organization are important for employees when job satisfaction is achieved. Therefore there are many researches in the Word and in our country to determine the level of the job satisfaction which is important for the organizations and employee. However, our country is almost no studies to determine the job satisfaction of employees in the cleaning sector.The aim of this study is to determine the job satisfaction of employees in the cleaning staff in shopping malls in mind the needs described above and to shed light on the work to be done after that.This study first tried to determine profile of employee and their demographic characteristics of the cleaning staff in shopping malls. Then, the factors affecting the cleaning staff job satisfaction and job satisfaction levels were analyzed. Moreover this study tried to touch onorganizational and personal results of job satisfaction level and priority expectations on work conditions.Significant results obtained from this study can be summarized as follows:The employee of the cleaning sector in shopping malls is generally experiencing job dissatisfaction. Most important two factor effecting job dissatisfaction is low wages and concern about job assurance. Key Words: Job satisfaction, dissatisfaction, cleaning sector, shopping malls.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTemizlik sektörü çalışanlarında iş tatmini: Ankara ili alışveriş merkezleri örneği
dc.title.alternativeJob satisfaction of employees in the cleaning sector, Ankara shopping malls sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCleaning companies
dc.subject.ytmCleaning staff
dc.subject.ytmClean liness
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10071215
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408615
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess