Show simple item record

dc.contributor.advisorÖktem, Şükran
dc.contributor.authorBüyükyaprak, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-07T10:54:57Z
dc.date.available2020-12-07T10:54:57Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/135258
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, Millî Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında çalışan kadın personelin kariyer gelişimi engellerinden cam tavan sendromuna yönelik algılarını ortaya koymaktır.Çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kariyerin tarihsel olarak gelişimi, kariyerin temel kavramları, kariyer evreleri ve kariyere ilişkin sorunlara değinilecektir.İkinci bölümde, kadınların tarihsel açıdan çalışma yaşamına katılımlarına yer verilecektir. Çalışma yaşamında karşılaştıkları kariyer engeli olan cam tavan sendromu çeşitli yönleri ile açıklanmaya çalışılacaktır.Çalışmanın üçüncü bölümünde, veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiş, anketin güvenilirlik düzeyini saptamak amacıyla Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı kullanılmış, toplanan verilere ANOVA analizi uygulanmış ve çalışanların cam tavan engelleri; medeni durumlarına, yaş gruplarına, unvanlarına, eğitim durumu, çocuk sahibi olma durumlarına ve meslekî deneyimlerine göre bulgulara yer verilmiştir.Dördüncü bölümde, sonuçlar değerlendirerek öneriler belirtilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to present the perception of women who work in the central organization Ministry of Education, against Glass Ceiling Syndrome- one of the career devolopment obstacles.The study has 4 parts. In the first part, historical development and basic concepts of career, career stages and the problems about career will be mentioned.In the second part, from the historical aspect women' participations to the working life will be given a place. Glass Ceiling Syndrome which they encounter in the working life as a career obstacle. In the third part, survey was used as data gathering method. The data was analyzed in the SPSS program, to determine the confidence level of the survey Cronbach Alfa-internal coefficient of consistence was used, Anova analysis was applied. To analyze Glass Ceiling barriers perception of the personnel, their marital status, age groups, titles, educational backgrounds, conditions having child or not, and occupational experiences was examined. Within the scope of the research, according to analysis of the data. In the fourt part, the results are evaluated and recommendations are noted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA sample from Central Organi̇zati̇on of Mi̇ni̇stry of Nati̇onal Educati̇on; one of the obstacles of carreer development of worki̇ng women glass ceiling syndrome
dc.title.alternativeÇalışan kadın personelin kariyer gelişimi engellerinden cam tavan sendromu: Millî Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatı örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorking women
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer development planning
dc.subject.ytmCareer development
dc.subject.ytmGlass ceiling syndrome
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10075382
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408622
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess