İstanbul`daki Ermeni liseleri: 1950-1980
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Azınlık okulları Tanzimat ve Islahat Fermanlarının ilanından sonra Osmanlı Devleti tebaası olan Rum, Ermeni ve Yahudilerin açmış oldukları eğitim kurumlarıdır. Lozan Antlaşması?na kadar çeşitli yasal düzenlemeler kapsamında faaliyet gösteren bu kurumlar, Lozan Antlaşması?nın kabulü ve Cumhuriyet?in ilanından sonra yeni bir statüye kavuşmuşlardır. Bu çalışmada, Lozan Antlaşması ve sonrasında yapılan yasal düzenlemeler ile Milli Eğitim çatısı altında eskisinden farklı bir sisteme oturtulmuş azınlık okullarının durumu, 1950-1980 arasındaki kesitte incelenmiştir. Çalışmanın ana eksenini oluşturan İstanbul?daki beş Ermeni Lisesi çerçevesinde azınlık okullarını ilgilendiren yasal düzenlemeler Lozan Antlaşması?ndan başlayarak incelenmiş, bu okullardaki eğitim ve öğretim faaliyetleri ile mali yapılar hakkında bilgi verilmiştir. Bunun yanında, ülkedeki siyasi gelişmelerin azınlık okulları üzerindeki etkisine ilişkin de değerlendirmeler yapılmaya çalışılmıştır. Minority schools are educational institutions established, by Greek, Armenian and Jewish people who were the subjects of the Ottoman Empire, after the declaration of the Gülhane Imperial Edict and Reform Edict. These institutions that operated within various legal regulations until the Lausanne Treaty, gained a new status after the enactment of Lausanne and the proclamation of the republic. In this study, the current state of minority schools, that are fitted to a more different system than before under the roof of National Education, has been analyzed in the period of 1950-1980. Within the frame of five Armenian High schools in Istanbul, which form the base of this study, legal regulations related to minority schools, starting from the Lausanne Treaty, have been examined and some information is given about the training and education activities as well as financial structures of these schools. Besides that, assessments have been tried to be done on the effects of political developments in the country on minority schools.
Collections